HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Eluveitie - Everything remains as it never was (2010)

**Valcsa** 2010.08.18. 23:23

Fel kellett hozzá nőnöm. Néhány évvel ezelőtt még garantáltan nem tetszett volna. Most viszont az Eluveitie már lételememmé vált. Imádom. Bár még csak úgy 2 éve hallgatom a zenéjüket, mára már egyik legeslegkedvencebb bandámmá nőtték ki magukat. :)
Az Eluveitie pályafutásának kezdete 2002-2003 fordulója környékére tehető. A csapat neve egy gael kifejezés is egyben, ami annyit tesz, hogy "Én, a helvéciai" (Helvécia a mai Svájc területén volt található, a gael pedig egy korai kelta nyelv). Továbbá érdekes háttere van ennek a bandanévnek: az "Eluveitie" kifejezést egy gaul véste fel több, mint 2000 évvel ezelőtt egy agyagedényre, ami aztán egy ásatás során előkerült.
Mióta először hallottam az Eluveitie zenéjét,hihetetlenül magával ragadott a hangulat, a kelta népzene sajátos hangszerei, a képek, melyeket megidéztetnek a hallgatósággal. És szerintem a női hang is igazán kellemes benne, bár erről is hallottam már néhány egész más véleményt is. :)
Ezen 2010 februári megjelenésű albumon hallgatva a The Liminal Passage-et, folyton a Herkules ill. a Xena sorozatok jutnak eszembe, míg pl. a Setlon-ról az Asterix és Obelix film. :))
Úgy összeségében pedig, mikor Eluveitie-t hallgatok, mindig valamilyen havas, hegyekkel övezett környezetbe képzelem magam (ami azért is okoz ekkora örömet nekem, mert a természet imádata mellett óriási "hegy-függő" is vagyok. ^^ Imádok a hegyekben barangolni, vagy simán csak a közelükben lenni. Megnyugtat.)
Nálam itt kezdődik az a vérbeli katartikus élmény, amit zene okozni tud; kizárólag az Eluveitie-nél tapasztaltam még eddig. Persze, elszántan kutattam további "kelta metált" (celtic metal) játszó zenekarok után, de még nem sikerült eggyel sem találkoznom, ami legalább megközelítené az Eluveitie zenéjét, és ilyen hatást váltana ki belőlem, amire jelenleg egyedül csak ők képesek...
Már az album rövidke nyitódalától is libabőrözöm... Ez annyira.................. .............................
Nah, igen... Fura érzés, mikor az ember nem találja a szavakat...

Tracklist:

01. Otherworld
02. Everything remains as it never was
03. Thousandfold
04. Nil
05. The Essence of Ashes
06. Isara
07. Kingdom come undone
08. Quoth the Raven
09. (Do)minion
10. Setlon
11. Sempiternal Embers
12. Lugdūnon
13. The Liminal Passage
+ Bonus Track: The Otherworld Set
+ Bonus Track: The Liminal Passage Set

Nekem ez a legkedvencebb dalom az albumról - ebben még az ordítós rész sem zavar, sőt...!, pedig többnyire utálom, mikor nők keménykednek rock/metál számokban... Ritka az olyan nő, akinek ez jól áll... (Ezt a verzióját választottam a videonak, mert számomra annyira bámulatos, hogy ennyi hangszerrel dolgoztak a dalnál, meg amúgy is szeretem nézni, hogyan zenélnek mások. :) A bemutogatásoktól most tekintsünk el... :D).
Eluveitie - Quoth the Raven 

Osztályzat: 10/10

Címkék: metal 2010 folk metal celtic metal 10* |blog 2010| #Eluveitie#

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr822231838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása