HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Beyond The Black - Heart of the Hurricane (2018)

**Valcsa** 2019.01.16. 21:42

beyond_the_black_heart_of_the_hurricane_2018_album_front_cover_lemez_borito.jpgA zenekarról túl sokat talán nem is kell írnom, az eddigi lemezeikről korábban már blogoltam, ott részletesen ki is vesézgettem, hogy kik ők és honnan jöttek.
A Beyond The Black nevezetű német szimfonikus metál csapat 2014-ben kezdte meg működését, és nem kevés sikerrel: nekem már első hallásra, a 2015-ös bemutatkozó albumuk után teljesen olyan érzésem volt, mintha egy hosszú évek óta együtt zenélő, vérprofi csapatot hallgatnék. Láttam bennük fantáziát - aztán az idő engem igazolt, azóta is szépen ível fölfelé a karrierjük, aminek én szívből örülök. :) A többes szám persze nem teljesen helyes így, hisz a kezdőcsapatból már csak az énekesnő Jennifer Haben "tartózkodik" a zenekarban, a többiek 2016 júliusában felettébb furcsa módon léptek ki, kvázi egyszerre... Ilyenkor azért elmélázok, hogy vajon mi lehetett az ok, elvégre zenészek ilyet nem gyakran csinálnak, pláne egy egyre sikeresebb zenekar esetén...
A Beyond The Black legutóbb 2016-ban jelentkezett stúdióalbummal, még a régi csapattal, szóval épp itt volt az ideje, hogy újabb hallgatnivalót tárjanak a nagyérdemű elé, a több mint 2 év alatt hallhatóan eléggé jól összeszokott új zenekarral.

Megjelent: 2018.08.31.

Tagok:

Jennifer Haben (ének)
Chris Hermsdörfer (szólógitár, háttérvokál)
Tobi Lodes (ritmusgitár, háttérvokál)
Stefan Herkenhoff (basszus)
Kai Tschierschky (dobok)
Jonas Roßner (billentyűsök, háttérvokál)

Tracklist:

01. Hysteria
02. Heart of the Hurricane
03. Through The Mirror
04. Million Lightyears
05. Song For The Godless
06. Escape From The Earth
07. Beneath A Blackened Sky
08. Fairytale Of Doom
09. My God Is Dead
10. Dear Death
11. Scream For Me
12. Freedom
13. Breeze
14. Echo From The Past (Bonus Track)
15. Parade (Bonus Track)


Annyira szeretnék már ismét beleszerelmesedni és belefeledkezni egy lemezbe, és annyira szerettem volna, hogy ez az album legyen az, de továbbra sem akar összejönni. :/ Az első lemezüknél még nagyon megvolt a varázs, és bár zeneileg sokat fejlődtek, most meg már kicsit Within Temptation koppintásnak érzem - ami még nem is lenne feltétlenül baj, mert azért szerencsére még a saját hangjukat is meg tudták valamelyest őrizni (apropó, a WT-t is jobban szerettem, mikor ilyen populárisabb, csupadallam slágereket gyártottak). De valahogy túlontúl biztonsági játéknak érzem, amit a BtB csinál (és ez bizony hosszú távon nem biztos, hogy kifizetődő lesz): hozzák a megszokott színvonalat, továbbra is kifogástalan a zenekari munka, Jennifer hangja pedig még mindig gyönyörű és nagyon technikásan használja, remekül bánik vele (ami nem utolsó szempont...). Mégis valahogy végig vártam, hogy úgy igazán hasson rám, de ez elmaradt... :( 
Önmagukban a daloknak egyébként szinte mindegyike nagyon fülbemászó, valószínűleg szívesen fogom még később is elővenni ezt a lemezt - és ezért is volt nehéz most is a kijelölgetés a számlistán. Amiket nem szerettem, az a Million Lightyears, bár magam sem tudnám megmondani, miért nem. Egyszerűen csak ez így ebben a formában valamiért nekem nem jött be, túl sablonos, vagy fene tudja... Az Escape From The Earth refrénje meg (szerintem) nagyon-nagyon hasonlít a Backstreet Boys - Incomplete c. dalának verséjére, és részben emiatt sem nyerte el a tetszésemet... :/
Ami pedig leginkább tetszett, az (többek között) a zseniális hangulatú Song For The Godless, az (ahogy párom nevezte: vikinges) folkos intrótól kezdve minden nagyon ott van ebben a dalban. :) 
Viszont ami szerintem a legjobb, legfogósabb dal lett az albumon, az ez:

Beyond The Black - My God is Dead

...és természetesen ezúttal sem ehhez készült hivatalos videóklip, szóval jó kérdés, meddig fog elérhető maradni az audió a youtube-on... :/ Remélem, sokáig, mert szerény véleményem szerint, ha csak 1 dalt hallgatsz meg a lemezről, ez legyen az. Nem mondom, hogy kihagyhatatlan és szanaszét technikázzák az egész dalt - de ez nem is az a dal, ahol meg kell mutatni, hogy mit tudnak (bár ezek az epikus harsh-vokál részek azért nagyon jól sikerültek - na ilyet sem gyakran szokott művelni a BtB, pedig lehetne, mert az egész dalt feldobja. :) ) Ez így remek, ahogy van. 

Eddig megjelent klippes dalok:

Bár valahogy kicsit többet, mást, újszerűt vártam volna tőlük, végeredményben így is nagyon kellemes perceket szereztek nekem a zenéjükkel. :) Ha több nem is, de a 8 pont azért jár.

10/8 

Bővebben a zenekarról:

https://www.facebook.com/beyondtheblackofficial/
http://beyond-the-black.com/de/
https://www.instagram.com/p/BspzO7SHxJM/

Címkék: melodic power metal 2018 8* symphonic metal #Beyond the Black# [német] ¤Napalm¤ |blog 2019|

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr414567254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása