HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Amorphis - Under the Red Cloud (2015)

**Valcsa** 2015.12.01. 23:05

amorphis_under_the_red_cloud_2015.jpgValószínűleg több részletben fogom megírni ezt az ajánlót (bár ebből ti semmit nem fogtok észlelni :D), mert most épp este 9 van, reggel meg muszáj vagyok korán kelni, hogy loholjak a buszhoz: bizony, ismét tanulásra adtam a fejem, tanfolyamra járok, hogy begyűjtsek egy harmadik végzettséget/ szakképzettséget is. Valahol ez azért elég szomorú, hogy ilyen világot élünk, mikor 2 végzettség (ebből az egyik diploma...) sem elegendő ahhoz, hogy elhelyezkedjen az ember - pláne vidéken...
...ezután a kis kitérő után vissza is kanyarodnék most az Amorphis lemezéhez. Két évvel a Circle után a zenekar elkészítette 12. stúdiólemezét is. Elöljáróban már annyit elmondhatok, hogy náluk a mennyiség egyáltalán nem megy a minőség rovására: megkockáztatom, hogy ez az egyik legjobb Amorphis lemez, amit az utóbbi időben hallottam.

Megjelent: 2015. szeptember 4.

Tagok:

Tomi Joutsen (vokál)
Esa Holopainen (szólógitár)
Tomi Koivusaari (ritmusgitár)
Niclas Etelävuori (basszusgitár)
Santeri Kallio (billentyűk)
Jan Rechberger (dobok)

Tracklist:

01. Under the Red Cloud
02. The Four Wise Ones
03. Bad Blood
04. The Skull
05. Death of a King
06. Sacrifice
07. Dark Path
08. Enemy at the Gates
09. Tree of Ages
10. White Night
11. Come the Spring (Bonus Track)
12. Winter's Sleep (Bonus Track)

Tényleg rég volt már szerencsém ennyire jó Amorphis-lemezhez. Eddig az etalon a Silent Waters volt nálam, arra anno 9*-ot adtam (amit szorosan követett a Skyforger, 8,5*-gal). Annyira vártam már valami ilyesmit tőlük, az ezt megelőző Circle albumuk engem nem győzött meg. Atombiztosan hozták a kötelezőt, de semmi extra.
Na ugyanezt már nem tudom elmondani az Under the Red Cloud-ról (szerencsére). *-* Kéremszépen, én le lettem nyűgözve!
A hallgatóságot már az Under the Red Cloud is kellően meg tudja fogni rögtön a lemez elején, bár ezt ennek ellenére is inkább az utóbbi idők tipikus Amorphis-dalai közé sorolnám. Ami miatt mégis többre tartom, az a dal intrójában (is) hallható gitárriff, ami már-már eposzi magaslatokra emeli ezt a dalt. 
A The Four Wise Ones-szal egészen fura a viszonyom, mert mindaddig nem mozgatott meg bennem különösebben semmit, míg el nem érkeztünk a dal második percéhez. Talán már írnom sem kell, hogy a kelta zeneiség milyen közel áll hozzám (jó párszor leírtam már a blogon korábban is :D), így egyértelműen ez a hangszerelés is belopta magát a szívembe. ^^ Az már tényleg csak hab volt a tortán, mikor felcsendült 2:43 körül Aleah Stanbridge hangja (aki egyébként a Trees of Eternity nevezetű metálbanda énekesnője, és ezen a lemezen több dalban is segédkezett, mint pl. a White Night-ban). Katartikus.
Hasonló hangszerelés miatt szeretem a Tree of Ages-t. Végtelenül fülbemászó dal, úgy ahogy van. :)
A Bad Blood-ot sem tudom nemszeretni,elsődlegesen az intro és a bridge miatt, ami abszolút telitalálat, csak azt sajnálom, hogy a refrénre belassul és kicsit elkezdünk unatkozni, pedig olyan jó ritmusosan indít... Komolyan megbocsájtanám neki, ha feleennyire lenne énekcentrikus ez a dal, a zenei alap ugyanis annyira dallamos, hogy clean vokál szinte fölösleges is lenne bele (oké, tudom hogy kell, mert a hörgés+ének váltakozása az Amorphis védjegye, csak hát akkor is... több hörgés és kevesebb ének szerintem ütősebb lett volna).
Legelőször a Death of a King-et hallottam a lemezről (az új dalok közül elsőként is ezt tette közzé a csapat), és nagyon tetszett ez a keleties dallamvilág, imádtam a ritmusát is! ^^ Hihetetlen, hogy csupán csak ennyi kis pikantéria egy zenében mennyire fel tudja dobni az egész dalt. :) Na nem mintha önmagában nem állná meg a helyét, de így azért mégiscsak sokkal különlegesebb. Ezután naná, hogy tűkön ülve vártam az új lemezt... :D
És mint kiderült, nem is hiába, mert bár nem lett abszolút favoritom, de tény, hogy nagyon megszerettem az új dalokat. :)

Egyértelmű kedvencem a lemezről (na jó, szóba jöhetett volna még a címadó dal is, de ez azért mégiscsak jobban hozzám nőtt):

Amorphis - Death of a King

 

10/8,5

 

Címkék: death metal melodic folk metal 2015 8.5* |blog 2015| #Amorphis# [finn] ¤Nuclear Blast¤

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr508092528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása