HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Korpiklaani - Kulkija (2018)

**Valcsa** 2019.01.20. 13:25

korpiklaani_kulkija_2018.jpg3 évvel az előző, Noita címre keresztelt lemezük után (amit én egyébként nagyon szerettem *-*) tavaly ősszel megjelent (egyik) kedvenc finn zenekarunk új, 10. lemeze is, Kulkija cím alatt, mely annyit tesz: "Vándor".
A zenekar történetében ez a lemezük sikerült a leghosszabbra, és az énekes-frontember Jonne Järvelä szerint, ők ezzel a legelégedettebbek az eddigiek közül, remekül szórakoztak az alkotás és felvétel folyamán. Ráadásul az eddigi dalaikkal szemben a Kulkija dalai sokkal természetesebb  hangzásúak is, ahogyan ők fogalmaztak: ezek mindegyikét tudják majd színpadon is játszani - ami nem sokban fog különbözni az album-verziótól.
Azt már jóelőre beharangozták, hogy ez bizony nem egy hagyományos Korpiklaani lemez lesz, ennek ellenére mégis kissé csalódottan hallgattam az album dalait... Nem ez lesz az az album, amit előszeretettel fogok később is előszedni, vagy ajánlgatni olyasvalakinek, aki most szeretne ismerkedni a csapat zenéjével, mert bizony szerintem van ennél sokkalta jobb lemezük is.

Megjelent: 2018.09.07.

Tagok:

Jonne Järvelä (ének, gitár)
Matti "Matson" Johansson (dobok)
Kalle "Cane" Savijärvi (gitár)
Jarkko Aaltonen (basszus)
Tuomas Rounakari (hegedű)
Sami Perttula (harmonika)

Tracklist:

01. Neito
02. Korpikuusen kyynel
03. Aallon alla
04. Harmaja
05. Kotikonnut
06. Korppikalliota
07. Kallon malja
08. Sillanrakentaja
09. Henkselipoika
10. Pellervoinen
11. Riemu
12. Kuin korpi nukkuva
13. Juomamaa
14. Tuttu on tie

Természetesség ide vagy oda, engem ezekkel a dalokkal most nem sikerült úgy elvarázsolniuk és annyira az ujjaik köré csavarniuk, mint amire számítottam, és mint ahogyan azt tenni szokták. Alapból nagyon kedvelem a zenéjüket, és bár csak 2 albumról blogoltam, minden alkalommal találtam több olyan dalt is a lemezeken, amiket aztán sokáig még napi szinten hallgattam. Itt sajnos kevés ilyen van, és nagyrészt ezeket is keresni kellett... :/
Az egyik ilyen a Harmaja, és ez kivétel is, mert ez speciel első hallásra belopta magát a szívembe - mondhatni nem én kerestem, ő talált rám. :) Amolyan kis szívfacsarós, gyönyörű a dallam, amit végigvezetnek a dalon, Jonne dörmögő éneke pedig csak megfűszerezi ezt. Már emiatt a dal miatt is megérte előszedni ezt a lemezt.
Az ez után következő Kotikonnut szintén egy nagyon szerethető, kellemesen dallamos dal, nincs túlspilázva, ez "csak" tisztességesen oda van rakva. :) 
Szintén ezt a sort folytatva jutunk el a Korppikalliota c. szerzeményig, ami a kissé vidámparkos/cirkuszos felütése után komolyra vált, előszed egy egész jó kis dallamot, és szintén ezt végigvezetve a dalon operál picit metálosabb harsh vokállal és kórussal - majd a viszonylag hosszú, 5 és fél perces dal közepén a folkot elhagyva inkább csak metálba csap át, hogy aztán újra előhozza a dallamokat. :) Egysíkú is lehetett volna, de szerencsére ezekkel a váltogatásokkal egy nagyon izgalmas darab lett belőle.
A többi dalról igazából csak címszavakban tudok nyilatkozni...
A Neito-val csak szimplán elvagyok - kezdésnek egész jó, kellően felvezeti a lemezt. A Korpikuusen kyynel is dallamos, de ez inkább ilyen mulatós-pop dalba csap át, emiatt nehéz kicsit komolyan venni. Jó-jó, de nem az igazi. Az Aallon alla-val szintén ez a gondom, nincs meg az egyensúly, olyan kis énekelgetős, semmi extra, bennem legalábbis semmit nem mozgatott meg.
A Pellervoinen az ír kocsmazenét idézi, és bár ének abszolút nincs benne, még ez is egy különleges momentuma, kellemes 3 perce az albumnak. :)
A Juomamaa szintén a jobbak közé tartozik még, erről sem kapcsoltam el. :) A többit viszont nem tudom mire vélni. Engem ez a nagy "természetesség" és szabadság nem győzött meg, és bizony én is vándor módjára kóboroltam egyik daltól a másikig, sokat pedig se szó, se beszéd ott is hagytam a dal negyedénél, felénél (félreértés ne essék: 1szer végighallgattam a teljes albumot, utána - szégyen vagy sem, de - már csak azokat, amik tetszettek is, ezeket viszont többször is.)
Nagyon sajnálom, de annak fényében, hogy a Noitára 8-at, a Manalára pedig 8.5-öt adtam, erre ennél több pontot nem tudok adni, csalódás volt, mert nagyon vártam a lemezt, és kár, hogy nem tudtam megszeretni. :( 

A legjobb dal (a Harmaja mellett) mindenképpen ez. Biztosan a csapat is érezte, hogy telitalálat lesz ez a daluk, mert ehhez készült hivatalos videó is. :)

Korpiklaani - Kotikonnut

 

Eddig megjelent klippes dalok:

 

10/7

 

Bővebben a zenekarról:

https://korpiklaani.com/
https://www.facebook.com/korpiklaani/
https://www.instagram.com/official_korpiklaani/?hl=hu
https://twitter.com/_korpiklaani

Címkék: folk metal 2018 7* [finn] ¤Nuclear Blast¤ #Korpiklaani# |blog 2019|

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr6714574170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása