HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Eluveitie - Origins (2014)

**Valcsa** 2014.11.05. 22:48

eluveitie origins 2014.jpgMióta megismertem és megszerettem az Eluveitie zenéjét, azóta mindig mérhetetlen izgalommal várom az új lemezeiket, hogy vajon hogy sikerültek az új dalok. Részben azért, mert nagyon tehetségeseknek tartom őket, és kár lenne, ha ők is elindulnának a hanyatlás lejtőjén - számtalan, valaha kedvenc bandámhoz hasonlóan... :/
Itt viszont erről szó sincs, az Eluveitie ezúttal is kitett magáért! :)
És most aztán főleg nagyon pipa vagyok, hogy ennyire gyér az angol nyelvtudásom (hogy a gaelről már ne is beszéljek :P). Kíváncsi lennék, hogy egészen pontosan miről szólnak a dalok, az ugyanis biztos, hogy a kelta mitológiával foglalkoznak (a csapat énekese és fő dalszerzője, Chrigel ennek érdekében egyébként a témában jártas tudósokkal, egyetemi professzorokkal is felvette a kapcsolatot, és azokat az ismereteket, amiben bizonytalan volt, velük egyeztette).
A borítót szintén Chrigel tervezte, mégpedig úgy, hogy az a lemez dalaihoz a legteljesebb mértékben passzoljon. A képen látható motívum ugyanis Sucellos szobrának egy részlete (Sucellos vagy Sucellus az ősi kelta vallás egyik nagy alakja, a mezőgazdaság, az erdők és az alkoholtartalmú italok istene a galloknál). Ezt a szobrot Franciaországban találták, római eredetű, és hajdani tulajdonosai valószínűleg házi oltárként használhatták (a szobor a baltimore-i Walters Art Museum-ban van kiállítva). A szobor képe ITT tekinthető meg.
A csapatot tekintve történt tagcsere is az Eluveitie soraiban az előző lemezük óta: tavaly év végén a hegedűn játszó Meri Tadic-ot Nicole Ansperger váltotta, ami jelentős változás, Meri ugyanis nem kevesebb, mint 10 évig, szinte a kezdetektől tagja volt a zenekarnak.
Tagok a lemez készültekor: Anna Murphy (vokál, tekerőlant); Chrigel Glanzmann (harsh vokál, sípok, hárfa, mandolin, fafúvósok); Rafael Salzmann (szólógitár); Ivo Henzi (ritmusgitár); Kay Brem (basszusgitár); Merlin Sutter (dob); Meri Tadic (hegedű), Nicole Ansperger (hegedű); Patrick "Päde" Kistler (duda, síp)

Tracklist:

01. Origins
02. The Nameless
03. From Darkness
04. Celtos
05. Virunus
06. Nothing
07. The Call of the Mountains
08. Sucellos
09. Inception
10. Vianna
11. The Silver Sister
12. King
13. The Day of Strife
14. Ogmios
15. Carry the Torch
16. Eternity

Nagyon megörültem, mikor pár hónapja a "The Call of the Mountains"-nel promózták a készülő új albumukat - én ugyanis irtóra hegymániás vagyok, és gyakran előfordult, hogy mikor hegyekben kirándultunk, akkor utazott velem az Eluveitie zenéje is, ami adott egy plusz töltetet az egész környezetnek. :) Szóval nálam telitalálat volt ez a dal, arról nem is beszélve, hogy különösen tetszett, hogy Anna több nyelven énekel a dalban (szemben a dal album-verziójával, ami már csak kizárólag angol nyelvű... Ezt mondjuk sajnálom... :/ A többnyelvű jobban bejött...).
Egyébként a lemez teljes egészében olyan, mint egy látomásos, filmszerű történet; az Origins-ben és az Eternity-ben felcsendülő dallam keretet alkot, az album "theme"-dalának is mondhatnám (ha már filmet emlegettem az előbb...). Aztán a The Nameless egyből egy erős nyitás, ami az introban megismert dallamot viszi tovább, a szöveg pedig a "miatyánk" átirata. A From Darkness kezdődallamát egész egyszerűen imádom, és bár egy ilyen dalkezdés után jobbra számítottam, a végére egész jó dal kerekedett belőle, sőt, igazából a lemez egyik legjobbjának tartom ezt a tracket. Ahogy a következő dal, a Celtos is eléggé szívem csücske lett, és nem csak azért, mert itt belép vokál-fronton Anna is végre, hanem egyrészt nagyon tetszik ez a bontott ütem, amit a verse-résznél alkalmaznak, másrészt meg mert a refrént leszámítva (ami angolul van) ez egy gall nyelven íródott daluk - kifejezetten szeretem, mikor mellőzik az angolt. Igaz, így még inkább nem értek belőle semmit, de az Eluveitie az a csapat, akik esetében ez csöppet sem zavar. :) A gall nyelv különlegessége és a zene szépsége olyan elegyet alkot, ami a szavak érthetősége nélkül is megvesz kilóra. 
Átugorva néhány dalt a Viannát feltétlenül meg kell még említenem - sokakkal ellentétben én örülök, hogy Anna is vokálozik az albumon, ők így jelentik az Eluveitie-t. Ha csak Chrigel vokálozna, hiába a változatos és különleges alap, unalmas lenne az egész... :/ Az ő zenéjük pláne megköveteli a női vokált is.
A The Silver Sisterről túl sokat nem is írnék - ez az egyik legnegatívabb hangzású, legagresszívabb dal a lemezen (és ezt még a viszonylag nyugisabb refrénje sem igen tudja feloldani). Ezt követi a "King", ami egy újabb kedvenc, bár a kezdése ellenére sem vidámabb, mégis valahogy jobban megnyert magának. Amiről pedig még szót ejtenék, az a Carry the Torch, ismét egy gall nyelvű dal, rengeteg "rrrr" betűvel (amit Chrigel ki is hangsúlyoz, ez is ad egyfajta pluszt a dalnak). :) Mindenesetre ezt is megszerrrrrrettem. Aztán pedig felcsendül az Eternity, és a lemez elején megismert dallam jelzi, hogy itt a vége... (Az jutott most eszembe, hogy nem is tudom, hogy-hogy nem gondolt még arra az Eluveitie, hogy olyan lemezt készítsenek, amiben egy bizonyos dallam minden egyes dalban ismétlődne valamilyen formában: más hangszerelésben, hangnemben vagy ritmusban. Szerintem érdekes lenne, és biztos vagyok benne, hogy ha valaki, hát ők teljes profizmussal kiviteleznék ezt.)
Összegezve: a lemez hangulata most is megragadott, már hiányzott is kicsit, és szeretem, hogy az Eluveitie-tól minden egyes albummal kapunk valami újat, ami mégsem sokban tér el a régitől - ennek nagy mestere a csapat.
Vannak lemezek, amiket egynél többször kell meghallgatni ahhoz, hogy igazán elérjenek hozzánk, megértsük és megtaláljuk bennük az igazán szerethető dolgokat. Ez a lemez épp ilyen. Nem lehet lerendezni 1 hallgatással. Én spec. az augusztusi megjelenése óta időről időre elővettem, és minden hallgatással egyre több kedvencet találtam rajta. Ennek hála most eléggé bajban is vagyok a legjobb dal kiválasztásánál... :D Amiről kapásból eldöntöttem, hogy bár szeretem, de nem ezt fogom kiemelni, az a The Call of the Mountains. Tény, hogy ez az album legrádióbarátabb dala, és akik alapból nem szeretik az üvöltözős metálzenét, náluk nyerő lehet - attól függetlenül is, hogy az Eluveitie többi dalát nem szeretik. A Vienna detto. Bár ezen azért elgondolkodtam... De aztán lapoztam, mert úgy érzem, ennél is van jobb. Maradt 4 kedvencem: a From Darkness, a Celtos, a King és a Carry the Torch. És mivel négyet nem linkelhetek, így legyen ez:

Eluveitie - Celtos

 

Számomra nem tökéletes a lemez, de nagyon-nagyon közel áll hozzá. Maximális pontot csak azért nem kapott, mert a kedvenc lemezemnek nem engedhetem meg, hogy legyen rajta olyan dal, amit meghallva inkább továbbléptetem a lejátszót (nem azért, mert rossz, hanem mert különösebben nem fog meg, és nem érzek rá késztetést, hogy végighallgassam). Itt viszont sajnos ilyen is volt...

Osztályzat: 10/9

Címkék: 2014 death metal melodic folk metal celtic metal 9* |blog 2014| #Eluveitie#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr266868041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása