HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Apocalyptica - Cult (2000)

**Valcsa** 2013.07.26. 15:54

apocalyptica cult (2000).jpgEzúttal is egy kicsit régebbi albumot szedtem elő - olyan igazán friss lemezt rég hoztam már, de hamarosan igyekszem szétnézni az újdonságok között is, és ajánlani valamit onnan is. :) Csak hát nem árt azért előásni a korábbi albumokat is, hogy ezek se merüljenek a feledés homályába, mert egyáltalán nem érdemlik meg; mint ahogy jelen poszt témája, az Apocalyptica harmadik stúdiólemeze sem (és annak is leginkább a speciál-verziója, ami valójában 2001-ben jött ki, de mivel az eredeti, "alap" korong 2000-es, így marad ez a dátum a címben).
A csapat beújított a torzításos effektjeivel, ezúttal már sokkal bátrabban használják ezt a megoldást, ezzel is sötét, baljóslatú hangulatot kölcsönözve a lemez dalainak. Nekem viszont még így is kicsit hiányérzetem volt, a későbbi lemezeik (amelyekről már korábban blogoltam) véleményem szerint sokkal jobban sikerültek ennél az albumnál...

Tracklist:

01. Path
02. Struggle
03. Romance
04. Pray!
05. In Memoriam
06. Hyperventilation
07. Beyond Time
08. Hope
09. Kaamos
10. Coma
11. Hall of the Mountain King
12. Until it Sleeps (Metallica cover)
13. Fight Fire with Fire (Metallica cover)
SPECIAL EDITION (DISC 2):
01. Path Vol.2 (ft. Sandra Nasic)
02. Hope Vol.2 (ft. Matthias Sayer)
03. Harmageddon (live in München)
04. Nothing Else Matters (live in München; Metallica cover)
05. Inquisition Symphony

Túl sokat egy klasszikus műfajú lemezhez nem lehet hozzáfűzni, még akkor sem, ha metállal van ötvözve: ennek a bizarr elegynek mindenesetre (továbbra is úgy gondolom) az Apocalyptica kétségkívül egyeduralkodója. :)
Tagadhatatlanul tehetséges mindegyikőjük, és zeneileg semmi kivetnivalót nem érzek a lemezen: egyedül annyi, hogy ami kicsit dallamosabb, azt' még inkább tudom szeretni. :)) Ha picit dallamosabb "szimfóniákat" játszanának (mint pl. amilyen a "Beyond Time"), sokkal jobban tudnám szeretni a munkásságukat, amit persze így is tisztelek és szeretek. :)
Az album megjelenésével a Metallica rajongók is örülhettek, ők is találhattak rajta kedvükre valót, elvégre az Apocalypticás srácok "Nothing Else Matters" átdolgozása mellett még további két Metallica-feldolgozás is helyet kapott a tracklisten - mégpedig micsoda szuper feldolgozások ezek! *-* A "Nothing Else Matters"-feldolgozást már ismertem korábban is, meg hát az a dal alapból ismertebb a Metallica-dalok közül is, a másik kettőt viszont én is csak most hallottam, és hát le a kalappal...
Mindig örülök, mikor az Apocalyptica vokalistákkal dolgozik: ezúttal két vokálos dal került a lemezre (a második cédére), mégpedig a Guano Apes "frontasszonyával", Sandra Nasic-kal készült "Path"-variáció, és a Farmer Boys-os Matthias Sayer vokáljával elkészített "Hope"-átdolgozás. Az albumról legelőször ez utóbbit hallottam, mármint a "Hope" alapdalát, ének nélkül: az egyik Hotdog-profilon szólt, háttérzeneként, egyből beleszerettem. *-* Miután sz*rráhallgattam ezt a számot, akkor kezdtem az albumot tetőtől talpig kibelezni, és akkor találkoztam a vokálos verzióval. Először annyira idegen volt és fura, később viszont nagyon megszerettem. ^^ A Farmer Boys dalait egyébként nem ismerem (majd utánajárok cseppet), így Matthias hangja sem volt ismerős, és idegenkedve is fogadtam, mert van néhány hangképzési hiba a dalban, ami jócskán rondít az összképen (bár nem tudom, hogy ez direkt akart ilyen fals lenni, vagy csak szimplán nem találta a hangot... de eleinte iszonyatosan bántotta a fülem...). Most viszont (szigorúan az alapdal miatt) azt kell mondjam, hogy jobban szeretem a "Path Vol.2"-nél is, ami a másik lehetséges alternatíva lett volna a "kedvenc" címre, így hát ezt választom:

Apocalyptica ft. Matthias Sayer - Hope Vol.2



A videóval lehetőség szerint kéretik nem foglalkozni, mert ez volt az egyedüli olyan a youtube-on, aminél a hangminőség normális volt... :/ Továbbá érdemes rákeresni Andi Kravljaca feldolgozására is: ő a Matthias által vétett hangi hibákat tökéletesen kiküszöbölte a coverében, és szívem szerint ezt a verziót linkeltem volna most a bejegyzésben is. :) Az osztályzat meg azért lett csak ennyi, mert hiányoltam a fülbemászó dalokat a lemezről: én csak egy-két ilyet találtam rajta, sajnos. :( Összességében nézve nálam ez a leggyengébb Apocalyptica album eddig.

Osztályzat: 10/7

Címkék: 2000 classical 7* symphonic metal |blog 2013| #Apocalyptica#

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr65427605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása