HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Five Finger Death Punch - War is the Answer (2009)

**Valcsa** 2013.11.01. 15:50

five finger death punch war is the answer 2009.jpgÍgéretemhez híven jelentkezem most egy újabb albumajánlóval. :) Igaz, útközben akadt egy kis technikai malőr: nem elég, hogy úgy 2 hónapja lefüstölt a netbookom, és totálkáros lett, most az asztali gépem monitorja ment szét: már egy ideje "színesedett", tegnap este meg pukkant egyet, és elsötétült a kép, úgyhogy ennek is ámen-fakereszt... :/ Jellemző, hogy pont most bírta megadni magát, mikor munkaszüneti nap, aztán hétvége, és semmi sincs nyitva... No mindegy, addig tanyát vertem tesóm gépénél, célnak ez is megfelel. De azért komolyan, kíváncsi vagyok, legközelebb mi fog szétmenni... -.-
Visszakanyarodva: ezt a lemezt tegnap este vettem elő, pakolásztam, és igazából tök véletlenül került a kezeim közé, aztán gondoltam, erről még nem is blogoltam, hát elkezdem végre hallgatni. :) És milyen jól tettem! Az a helyzet, hogy nekem ez nagyon tetszett. A srácok jó úton haladnak, hogy menthetetlenül megszeressem a zenéjüket. :)
A csapat tagjai a lemez készítésekor:
- Ivan Moody (énekes)
- Zoltan Bathory (ritmusgitáros)
- Jeremy Spencer (dobos)
- Jason Hook (szólógitáros)
- Matt Snell (basszusgitáros) [őt később, 2011-ben Chris Kael váltotta fel, aki jelenleg is a csapat basszerosa]

Tracklist:

01. Dying Breed
02. Hard to See
03. Bulletproof
04. No One gets left Behind
05. Crossing Over
06. Burn it down
07. Far from Home
08. Falling in Hate
09. My Own Hell
10. Walk Away
11. Canto 34
12. Bad Company
13. War is the Answer
14. Succubus
15. Undone

Annyira jók, én tényleg nem értem, miért ennyire ismeretlenek itthon, miért nem lehet róluk többet hallani... Pláne, hogy Báthory Zoltán, a csapat gitárosa és alapítótagja magyar származású... Miért nem vagyunk büszkék rá/rájuk? :/ Ha anno nem akadok rá az egyik számukra youtube-on, most én sem hallgatnám, az pedig eléggé nagy kár lenne... :/
A "War is the Answer" a csapat második stúdiólemeze (ezidáig 4 nagylemezük jelent meg: a 4. idén júliusban, egy dupla-lemez első tagjaként, a második "része" pedig ha minden jól megy, pár héten belül a boltok polcaira kerül, a zenekar ötödik stúdiókorongjaként). Az album az USA-ban már aranylemez - és őszintén, én nem csodálkozok ezen. Báthory Zoltán nyilatkozta, hogy a zenéjükben amellett, hogy hagyományos értelemben vett metál dalokat írnak, zeneileg próbálnak figyelni arra, hogy egy egészséges egyensúly legyen a dallamosság és az agresszió között - ezzel maximálisan egyetértek, és én konkrétan ilyennek szeretem őket, hogy egyszer nagyon zúznak, de aztán vagy a refrénben, vagy a következő dalban már ellágyul az egész, és kicsit csillapodnak a kedélyek, bár ez nem azt jelenti, hogy a lassabb, dallamosabb dalaik ne ütnének akkorát.
Báthory magyarázta el a Metal Hammer-nek adott interjújában az album címét is (szabad fordításban a válasza: ) : "Ez egy kifejezés, amit már korábban is többször mondogattunk, és már egy csomó interjúban beszéltem erről. Valaki meg is kérdezte, hogy "Ha a háború a válasz, akkor mi a kérdés?" és én úgy gondolom, a kérdés "Az Élet Értelme". Mert az élet háború. A kezdetektől fogva harcolunk valamiért vagy valami ellen. Harcolunk a túlélésért (...), a társadalmi és politikai pozíciókért."
Most valahogy ez az albumuk nekem is jobban tetszett, mint az ezt követő, 2011-es "American Capitalist", amiről már blogoltam is. Kicsivel talán több kedvencet találtam most ezen. Mint pl. a Far from Home. Találomra legelőször ezt indítottam el a lemezről, és hát már az első verse után totálisan beleszerettem. *-* Komolyan kötelező meghallgatni mindenkinek! Aztán amit még feltétlenül muszáj kiemelnem, az a Bad Company, ami a Bad Company elnevezésű zenekar azonos című dalának a feldolgozása. Shame on me, de eddig még nem hallottam az eredetijét, bár az is igaz, hogy nekem jobban tetszik a 5FDP feldolgozásában. Érdekesség még a dallal kapcsolatban, hogy Irakban forgattak videót hozzá: a csapat 2010 elején utazott ki, hogy az ott állomásozó amerikai csapatoknak koncertezzenek. Az ott készített filmekből vágtak össze egy klipre-valót: https://www.youtube.com/watch?v=u_VsvZmIWxY. A Canto 34-et is szeretem, ez egy instrumentális dal, leginkább "csak" gitárszólóból épül fel. De hát ki mondta, hogy a hagyományos elektromos gitár+dob felállás unalmas, és nem tud újat nyújtani?! Hát szerintem ez csúcs, és magasan túlszárnyalja a mai, trendire hangszerelt, különlegesnek kikiáltott zenéket. Részemről köszönet ezért a dalért is! :) Ami pedig még a felsoroltak mellett szintén nagyon elnyerte a tetszésemet, az a My Own Hell és a Succubus. Sok ilyet kérünk még! ^^
Kissé nehéz is volt a sok-sok szuper dal közül egyet kiemelni, de azt hiszem, mégiscsak maradok az első szerelemnél - már ami ezt az albumot illeti... :) [Ha esetleg valaki pörgősebb, zúzósabb dalra vágyna, mindenképpen hallgassa meg a Succubus-t.]

Five Finger Death Punch - Far from Home

Osztályzat: 10/9

Címkék: metal 2009 heavy metal hard rock 9* alternativ metal |blog 2013| #Five Finger Death Punch#

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr535609325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása