HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Epica - The Phantom Agony (2003)

**Valcsa** 2011.01.23. 14:36

A vizsgaidőszakomnak ugyan már 12.-én vége lett, mégis csak most vettem rá magam, hogy írjak. Mert hát mit is tudjak írni magáról az Epica-jelenségről - mondjuk olyat, amit nem tud már mindenki, és nem lesz sablonos tőle az egész bejegyzésem? Fantasztikus, úgy ahogy van, az üvöltözős dalbetétjeivel együtt - amitől tudom, sokan falnak mennének, de nekem ez is olyan szinten tetszik... hát, elég ritka, még az én screameléshez és hörgéshez edződött fülemhez mérve is... :)
Az Epica zenéjével furcsa módon hozott össze a sors. Mivel már elég régóta tudom, hogy létezik a banda, de soha nem hallottam még egyetlen dalukat sem, így rászántam magam, hogy beszerzek tőlük egy albumot, aztán "majd meglátjuk, hogy fog ízleni" alapon eldől, hogy mi lesz a későbbiekben. A választás erre az albumra esett. A kollégiumi szobámban feküdtem, majd' megölt az unalom, és bekapcsoltam. Leírhatatlanul katartikus élmény volt ez nekem, és nem is volt kérdéses, hogy közel fog-e kerülni hozzám az Epica. Persze sikerült. Olyan "első hallásra szerelem" lett. Az első döbbenetesen tetszetős daluk mindenképpen a Cry for the Moon volt, amit követ a Feint. Ez utóbbi dallal van egy elég fura történetem. :) Szintén koliban, ágyon fekve olvastam a Shiver (Borzongás) című könyvet, amikor úgy gondoltam, hogy mivel hangulatban eléggé illik az Epica a könyvhöz, így empéhármason, fülhallgatóval hadd menjen közben. ;) Furcsa véletlen, hogy pont a Feint-et kapcsoltam be, amiben van egy olyan rész, hogy "And I shiver...". Teljesen váratlanul ért, véletlensül sem gondoltam arra, hogy a könyvcímet a dalban fogom visszahallani. :D Hát, ekkor kissé én is beleborzongtam, hogy micsoda véletlenek vannak...
A holland bandának a "The Phantom Agony" az első hivatalos, stúdióalbumuk (ez előtt jelent még meg egy demójuk is, talán majd arról is fogok írni egyszer... Régebben egyébként "Sahara Dust" néven zenéltek, később "keresztelkedtek át" Epicává. :) ). Elég jó kezdet ez, be kell vallanunk. Még nem hallottam egy dalukat sem más lemezről, így kíváncsian várom, hogy milyen lesz a folytatás. :) Elég kevés tapasztalom van ebben a műfajban, de meg merem kockáztatni, hogy a szimfónikus metál bandák közül az Epica az egyik legjobb világszerte.
A Facade of Reality-ben (sok egyéb bandához hasonlóan) feldolgozásra került a szeptember 11.-i terrortámadás. A dalba még Tony Blair beszédéből is bevágtak részleteket (pl. azt, mikor a politikus arról beszélt, hogy a terrorizmus az új gonosz a mai világunkban).

Tracklist:

01. Adyta
02. Sensorium
03. Cry for the Moon
04. Feint
05. Illusive Consensus
06. Façade of Reality
07. Run for a Fall
08. Seif al Din
09. The Phantom Agony

"It doesn’t matter where we die.
It doesn’t matter that you cry.
We’ll take you with us."

(Facade of Reality)

Mivel az első katarzist ennek köszönhetem:
Epica - Cry for the Moon
Igazából nem pont ugyanilyen az albumon lévő verzió, de Simone annyira szép, és a hangja is elképesztő... Ebben a videóban meg mindkettő tökéletesen átjön. :) (Az albumos verzió azért jobb, mert a hörgős-ordítozós rész abban sokkal profibban van megcsinálva, bár nekem ez is tetszik). Ez a stúdiós zenélés meg egyszerűen lehengerlő. :) Csak ámulok és bámulok.
Jó ámulást-bámulást nektek is! ^^

 

Osztályzat: 10/9

Címkék: 2003 epica 9* symphonic metal |blog 2011|

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr912607247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása