HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Within Temptation - The Unforgiving (2011)

**Valcsa** 2011.11.04. 11:15

Örömmel jelentem: több, mint 4 év hallgatás után kedvenc hollandjaink visszatértek. ^^ Mit ne mondjak, érdemes volt rájuk ennyit várni. :))
Legutóbbi lemezük 2007-ben jött ki, azt eléggé imádtam, és már nagyon vártam, hogy mikor jön már a következő. Nos, idén márciusban bekövetkezett, amire vártunk: egy vadiúj, 12 dalból álló, közel 1 órás korongot jelentettek meg - ékes példája ez annak, hogy a jó munkához idő kell. Bár a csapat már '96-ban elkezdett körvonalazódni, a The Unforgiving mégis csak az ötödik stúdióalbumuk - a csapat nem egy olyan fajta, hogy évente dobják piacra az újabbnál újabb cd-iket, mint más zenekarok. Ők inkább kivárnak, és a megfelelő pillanatban bombaként robbannak. ;)
Nos, a robbanás bekövetkezett. :) Érdekesség, hogy az album alapjául a szintén a "The Unforgiving" (magyarra lefordítva: A könyörtelen) címet viselő képregény szolgált - valami ilyesmi sejthető a borítóról is, mert ez is híven tükrözi a témát, emellett a dalok tartalmilag is kötődnek hozzá. Szerintem ez egy igazán jó kezdeményezés - ilyenkor sajnálom nagyon, hogy ilyen gyatra az angolom... :/ (Magyar csapatok, előadók is csinálhatnának ilyet, már nem azért...)
Ugyanakkor még egy örömhír: kevéssel az album megjelenése után, március végén megszületett Sharon den Adel énekesnő és Robert Westerholt gitáros harmadik gyereke. Üröm az örömben, hogy emiatt a tavaszra tervezett turnékat le kellett mondaniuk, viszont most ősszel pótolták.
Hetek óta hallgatom, és nem tudok betelni vele. Minden dalt egytől egyig, elejétől a végéig szeretek. Ráadásul nem mondható el esetükben az, hogy az idő múlásával teljesen átalakultak volna, vagy romlana a zenekar minősége, teljesítménye - bár az is igaz, hogy csupán néhány dalt hallottam a régebbi lemezeikről. :) Az előzőről viszont már blogoltam is, és ahhoz képest én csak fejlődést látok, visszaesést semmiképpen.
Elkerülhetetlen, hogy hasonlítgatni kezdjek, mert nekem néhol kicsit "régi Nightwish"-es volt. Pl. az "Iron"-ban 03:28-től ez a monológ és az utána lévő keményebb metálszólam kifejezetten őket idézi. Ettől eltekintve viszont tényleg nagyon eredeti, és tetszik, hogy most sok igazán dallamos és pörgős metálnóta került a lemezre, és kicsit túlléptek a líraiságukon, romantikusságukon is (egyedül a "Fire and Ice" és a "Lost" ilyen, ahol kicsit megnyugszanak a kedélyek, lassul az iram).
De a szavak helyett inkább beszéljen maga a lemez. :) Amennyit hallottam eddig a Within Temptation-ből/-ről, nálam eddig magasan ez a korong viszi a prímet. Viszont a régebbi albumaikkal még adós vagyok blogolás szempontjából, így azokat még mindenképpen ki fogom vesézni. ;)

Tracklist:

01. Why not Me
02. Shot in the Dark
03. In the Middle of the Night

04. Faster
05. Fire and Ice
06. Iron
07. Where is the Edge

08. Sinéad
09. Lost
10. Murder
11. A Demon's Fate
12. Stairway to the Skies

Igazából, én nem értem, hogy miért a Faster-ből és a Sinéad-ből készítettek eddig videót (utóbbi videótól egyenesen rosszul vagyok -.- egy állítólagos metál csapatnak hogy lehet ilyen videót kiadni a kezei közül?! ez a táncikálós diszkós beütés... hát fúj -.-). Még szerencse, hogy nem szoktam az album első klippes dala alapján ítélkezni, mert akkor most biztos nem is hallgatom meg az albumot, és a pontszám sem annyi lenne, mint amennyit most kapni fog (kezdetben idegenkedtem is tőle, hogy oké, hogy W.T., és általában jók a zenéik, de mi van ha most nem?)... Pedig tényleg vannak ezeknél a klippeseknél milliószor jobb dalok is az albumon... Mint pl. a Shot in the Dark, vagy rögtön utána az In the Middle of the Night... A Where is the Edge pedig veszélyes :P (egyébként most látom, hogy ebből is készült már videó, bár a hitelessége némi kérdést felvet...). Mikor legelőször véletlenszerűen ezt a dalt indítottam el a lemezről, napokig ezt dúdolászgattam magamban. :D
Ami viszont a szívem legcsücskebb csücske (:'D), az mindenképpen ez. Első hallásra megragadott, és azóta sem enged. ^^

Within Temptation - A Demon's Fate

Meglepő lehet, hogy bár ilyen kevés dalt emeltem csak ki a lemezről, mégis ennyi pontot érdemel nálam. Ennek az az oka, hogy most tényleg csak a legeslegjobbakat jelöltem meg pirossal, és ez még nem jelenti, hogy a többi nem jó - csak egy bizonyos mércével mérve, amit a többi track alapján felállítottam, ezek mégsem ütik meg azt a szintet. :) Ennek ellenére egyik dalnál sem éreztem úgy egyszer sem, hogy tovább kellene léptetnem a cd-t, ezért is pontoztam fel ennyire. Mert szívesen hallgatom mindegyik tracket (na jó, talán az elsőt, az intrót kivéve, de gondolom, ez érthető is... :P :D).

Osztályzat: 10/10

Címkék: metal 2011 melodic 10* symphonic metal |blog 2011| ¤Roadrunner¤ #Within Temptation# [holland] ¤Sony¤

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr893352900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2013.09.29. 11:05:11

Milyen az, mikor két nagyágyú áll össze egy közös dal erejéig - erre ad választ Tarja Turunen és a Within Temptation, akiknek sikerült egy baromi jó dalt összehozniuk együtt, "Paradise (What About Us?)" címmel. Sharon és Tarja hangja együtt is nagyon jól szól. Aki nem hiszi, járjon utána: www.youtube.com/watch?v=Dy6MpsDPKts
A dal egyébként EP formában is megjelent, emellett pedig 3 további új Within Temptation dal is helyet kapott ezen a lemezen, amelyek majd az érkező WT-stúdióalbumon is hallhatóak lesznek (az új album egyébként az előzetes tervekkel ellentétben valószínűleg csak jövőre fog megjelenni).
Tarjának viszont idén augusztusban jött ki a 4.stúdióalbuma, "Colours in the Dark" címmel, szóval addig is van mit hallgatnunk, míg várakozunk kedvenc hollandjaink következő, minden bizonnyal ismét nagy dobására. :)

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2014.01.07. 18:35:14

Nem kell már sokat várni az új albumra: január 31.-én megjelenik a Within Temptation új lemeze, a Hydra.
2 hete jelent meg a második videoklip is az albumról, ami az ex-Killswitch Engage taggal, Howard Jones-szal készült, és a "Dangerous" címet viseli: www.youtube.com/watch?v=MAiV8RpqzME
Egyéb infó a készülő albumról:
hammerworld.hu/2013/12/19/within-temptation-kicsuszott-az-ex-killswitch-engage-enekessel-felvett-uj-dal/
süti beállítások módosítása