HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Zanzibar - Ádám keresi Évát (2011)

**Valcsa** 2012.04.22. 13:59

Nekem sosem volt semmilyen komolyabb kötődésem a Zanzibarhoz. Ha a rádióban meghallottam valamelyik dalukat, meghallgattam, ha egy csatornán láttam egy videójukat, hát megnéztem, de különösebb hatást valahogy nem sikerült rám gyakorolniuk. Egészen a 2011-es X-Faktorig...(igen, ilyet is szoktam nézni, mert engem érdekel, hogy mire lehet számítani: milyen előadók kerülnek ki a "sztárcsinálókból" - néha bele lehet ám futni néhány tényleg egészen egyedi/eredeti énekesbe/csapatba is, akiket nem ránt be a gépszíj, és nem lesznek divatmajmok, akik az egyéniségüket is beáldozzák az ismertség/közkedveltség oltárán...) Szóval az egyik X-Faktor adásban adta elő Ritáék dalát Muri Enikő - akinek mellesleg végig nagyon drukkoltam, és nem csak amiatt, mert nekem is van némi kötődésem Nyíregyházához... :P :D Visszakanyarodva: iszonyat ügyesen adta elő a "Március végétől" c. Zanzibar-dalt. Akkor még nem ismertem a dalt, szóval nem sokkal utána rákerestem a neten, egyből beleszerelmesedtem, aztán kellett a lemez is. :D Sokáig szinte csak ezt az egyet hallgattam, aztán úgy egy hónapja elkezdtem mustrálgatni a többi felvételt is, néhány már-már kedvenc is lett. Szóval azóta is örülök, hogy néztem az X-Faktort - máskülönben még mindig csak egy átlagcsapat lenne nekem a Zanzibar, akiknek a zenéjére különösebben nem voltam kíváncsi sohasem...
A csapat 1999 elején alakult. Hamarosan a négy alapítótag (Sidlovics Gábor József 'Sidi', Steklács Miklós 'MikC', Kovács András Donát 'Doni' és Nagy Gábor 'Gabszi') egy szerencsés véletlen - egy közúti igazoltatás...:D - során találkozott a csapat a későbbi énekesnőjükkel, Terecskei Ritával, aki akkor még rendőrként dolgozott. Újabb véletlen, hogy másnap egy szórakozóhelyen ismét belebotlottak Ritába, amint barátaival pótszilveszterezett. Miután hallották énekelni is, nem is volt kérdéses, hogy felkérik énekesnek a bandába.
Már 2009-ben is történt egy kis változás a csapat felállásában: távozott a bandából Gabszi, aki addig a gitárosi posztot töltötte be. Ez azonban még nem minden, 13 évnyi közös zenélés után idén, év elején a másik gitáros, Sidi is kilépett a bandából.  „13 év hosszú idő, rengeteg örömben és sikerben volt részünk. A Zanzibar nem csak szakmai, de baráti alkotó közösség is, ami teljes harmóniában működhet jól. Szomorúak vagyunk, hogy Sidi meghozta ezt a döntést és kilépett, de elfogadtuk az érveit, baráti viszonyban váltunk el. Nagyon sok közös emlékünk van, ami kitörölhetetlen, de a csapat nem áll meg. A Zanzibar újult erővel kezdi a 2012-es évet, hiszen rengeteg tervünk van, sok meglepetésre számíthat a közönség.” - olvasható a csapat honlapján (www.zanzibar.hu), Rita szavaival. A zenekar azóta két session zenésszel koncertezik, és úgy tűnik, Sidi is megtalálta a helyét: a nemrég távozó Cseresznye posztját vette át a Tankcsapdában, ahol máris elkezdődtek a közös munkálatok a banda új lemezén, melyről egy dal már napvilágot is látott.
Kívánom, hogy a Zanzibar is minél előbb megtalálja a csapat számára legideálisabb zenésztársakat, akikkel tovább tudják folytatni a zenélést.

Tracklist:

01. Ádám keresi Évát
02. Március végétől
03. A Rock'N'Roll-t ugye hiszed még
04. Ha kiugranál
05. Üvegszilánkokkal az ágyban
06. Égessetek el
07. Hozzatok egy DJ-t
08. Valahogy megleszek
09. Az én kirakatom
10. Te vagy Amerika
11. Szerelmem

Valahogy bennem a Zanzibar mindig valami iszonyat pop-os light-rockot nyomató bandaként létezett. Azért most - számtalanszor végighallgatva az albumot - néhány tracknél igenámcsak nagyot néztem, hogy "na neee, ez is Zanzibar?!" o.O mert nagyon tetszettek. Ilyen pl. a harmadik dal a lemezről, nekem szövegben és dallamban is nagyon ott van.

"Aztán szakad a film, zajos a kép és én jól tudom, hogy látod:
ha te nem ott élsz, és nem úgy, ahogy akarod, az csak a te választásod!
Mert annyi mindent kaptunk Tőle, a legszebb dolog mégis a Nap alatt:
a külön bejáratú, le nem cserélhető, önálló, saját szabad akarat."
(A Rock'N'Roll-t ugye hiszed még)

(Megjegyzem: a zeneszoveg.hu-n lévő jónéhány dalszövegük borzalmasan pontatlan, legszívesebben átírnám az egészet... -.- Ezt az idézetet pl. nem másoltam, hanem javítottam: szerintem így helyes, értelem legalábbis csak így van benne...)
A dalokra visszatérve: az egyik legnagyobb meglepetés a "Hozzatok egy DJ-t" volt. Hihetetlenül jól állt Ritának. :))
Az album legjobbjánál most is eltöprengtem kicsit. Ami leginkább számításba jöhet, az a fentebb már említett "A Rock'N'Roll-t ugye hiszed még", a legelső kedvenc "Március végétől" és a "Te vagy Amerika"... aztán végül erre jutottam (én hiszem még ;) ):

Zanzibar - A Rock'N'Roll-t ugye hiszed még

 

Osztályzat: 10/7

Címkék: pop rock 2011 magyar előadó 7* |blog 2012| [magyar] ¤EMI¤ #Zanzibar#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr654466444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása