HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Leander - Szívidomár (2012)

**Valcsa** 2012.11.23. 16:01

leander rising szívidomár 2012.jpgA Leander (vagy manapság inkább már "Leander Rising" néven futó csapat) gyökerei Köteles Leandertől indultak 2009 környékén: szólóproduk- ciójával, a "Csak Te" c. dallal youtube-on vegyes, de legfőképpen pozitív érzelmeket váltott ki. Azóta pedig szépen ível fölfelé a karrierje: a videó révén bukkant rá Leanderre Vörös Attila (aki 2010-től már az amerikai illetőségű Nevermore tagja is). Eleinte csak vendégszerepeket vállalt Leander munkájában, később viszont már duóként folytatódott a közös munka. Ennek az együttműködésnek az eredményeképpen született meg többek között a "Szomorú vasárnap" c. dal metál-verziója is, ami nekem személyes kedvencem: a feldolgozás megtartja az eredeti dal hangulatát, ugyanakkor maximálisan átjönnek a beleszőtt metál elemek is. Nincs rá jobb szó: mestermunka.
Készült még feldolgozás Rihanna "Only Girl"-jéből (aminek a videóját vigyorgás nélkül még mindig nem tudom megnézni... beteg állatok, de milyen jófélék! :DD), valamint a Lady Gaga-féle "Bad Romance"-ből is. Telitalálat volt mindkettő, és ezekkel csak még jobban belopták magukat a hallgatóság szívébe. :) Emellett íródtak saját szerzemények is, amelyek legalább akkora sikereket értek el, mint a cover-ek.
2010 közepe-végén Takács "Jozzy" József gitárossal és Maczák Márk dobossal a duóból csapattá szerveződtek. Nem sokkal később Márk távozott az együttesből (az államvizsgájára való készülés miatt nem tudott elég időt szentelni a zenekari teendőkre), a helyére pedig Budai Béla került. A csapat viszont továbbra is koncertről koncertre járt, végül pedig a Sony Music is felfigyelt rájuk, így 2011 júliusában létrejött a lemezszerződés, melyből aztán megszületett a "Szívidomár" album.
(A fenti biográfiai adatok alapjául a csapat hivatalos oldala, a www.leandermusic.com szolgált. Ajánlom minden Leander-fannak: van itt minden, friss hírek, póló rendelés - megjegyzem, viszonylag olcsón. Szóval érdemes böngészni. :) )
Leandert én nemrég kezdtem el úgy istenesen hallgatni (azelőtt csak néhány dal volt, amit időnként meghallgattam tőlük, a lemezt viszont pár hete szereztem be). A youtube hozta ki ajánlottként Muri Enikő egyik dalát, a Botladozva-t, és már a videó előnézeti képe alapján biztosra vettem, hogy a zongoránál Leander ül: és így is volt. Tényleg fel lehetett volna tüntetni Leandert is a címben, elvégre ő legalább annyira szerves része a dalnak, mint Enikő... :/ Aztán így elkezdtem szép lassan beleszeretni a Leander Rising-ba, a Leanderbe, a zenébe, a hörgésekbe, az énekbe, egyszóval mindenbe, ami Leander. :DD

Tracklist:

01. MMXII
02. 8. főbűn
03. Viharom tavaszom
04. Szívidomár
05. Csak te
06. Szomorú vasárnap (cover)
07. Az ördög naplója
08. Ghost Away
09. Reborn
10. Diamond and coal
11. Két világ közt
12. Ma reggel
13. Bennem
14. Bad romance (Lady Gaga cover)

Tényleg elég bajos bekategorizálni egyetlen műfajba ezt a zenei világot, amit Leanderék létrehoztak ezen a lemezen. Ahogy a borító is mutatja, ez a 4 srác nagyon ragaszkodik a magyarságához, és külön dicséretes, hogy nem csupán angolul kezdtek el zenélni, és hogy a magyar nyelvű dalok többségben vannak az albumon: nekem ez már kezdettől nagyon szimpatikus volt.
A dalokról most inkább nem kezdenék el pontról pontra haladva beszélni. Ha emocionálisan válogatok a dalok közül, akkor most mindegyik piros lenne... :D Úgyhogy a számomra legkiemelkedőekre próbáltam fókuszálni. Az intro mindenképpen szívemcsücske, és pazar felvezetése a 8. főbűnnek (amiben az Insane-ből kivált Molnár Bálint vendégszerepel, ezzel is új ízt adva az amúgy sem ízetlen dalnak).

"Úgy élek, ki sosem hal meg,
Te úgy halsz, mint ki sosem élt..."
(8. főbűn)

Másik nagy-nagy kedvenc a Szívidomár (aminek a klipje az ötből legalább hatcsillagot érdemel :D). De komolyra véve a figurát: a mondandójában azért nem kevés súly van, és engem is őszintén elgondolkodtatott. Valóban "mindenki pótolható"...?
Aztán ahogy fentebb már említettem szintén nagy favorit a Szomorú vasárnap és a Csak te. Az ördög naplójában a refrént úgy imádom, ahogyan van:

"Talán megfizetsz a vágyakért,
Talán megfizetsz a bűnökért,
Talán megfizetsz, mert véred utolért,
És Ő tudja jól, míg élsz:
hogy ott van a neved az Ördög naplójában..."
(Az ördög naplója)

A Két világ közt-ben is van egy kedvenc részem, és baromira sajnálom, hogy ez csak egyetlen egyszer hangzik el a dalban, pedig mennyire jó már... :/ Dallamban is, szövegben is... Ezután meg kicsit úgy érzem, mintha szétesne a dal... :/ Csaponganak a dallamok között... Nem vagyok vele teljesen kibékülve. :/

"Két világ közt én haldoklom és élek,
Két világ közt, ha szemedbe nézek, érzem:

Minden könnyem elsírtam már.
Ne nézz rám, én mindent,
Én mindent kimondtam már."
(Két világ közt)

Na de most már ideje lenne befejeznem... :D
Szóval jöjjön a legnagyobb kedvencem a sok-sok kedvenc felvétel közül (az elején hallható az album introja is, de úgy gondolom, így még talán jobb is) :

Leander Rising - 8. főbűn

Osztályzat: 10/9,5

Címkék: metal 2012 death metal magyar előadó 9.5* |blog 2012| Leander Leander Rising

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr744921682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása