HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

30 Seconds To Mars - Love, Lust, Faith + Dreams (2013)

**Valcsa** 2013.07.07. 17:46

thirty seconds to mars love, lust, faith + dreams.jpgIdén májusban új albummal rukkolt elő Amerika egyik legismertebb és legsikeresebb formációja, a 30 Seconds To Mars (bár a borítókon mindig a "Thirty Seconds To Mars" név szerepel, én inkább maradok a számomra megszokottabb "30"-as verziónál).
Nos hát mit is mondhatnék erről az alkotásról...? Tény, hogy párszor meg kellett hallgatnom elejétől végéig, ahhoz, hogy azt mondjam, ez egészen jó. Első hallásra nekem nagyon nagy csalódás volt, nálam az előbbi "This is War" c. lemezük volt a csúcs, még ha "túl-elektronizálták" már azt is, ez viszont nekem kevés volt, sokkal-sokkal jobbat vártam. Aztán hallgattam, és egyre több dal kezdett megtetszeni. Bár, még így is erős túlzás lenne azt állítani részemről, hogy mennyire szuper lemezt készített ez a három pasas, mert nagyon nem így gondolom... 

Tracklist:

01. Birth
02. Conquistador
03. Up in the Air
04. City of Angels
05. The Race
06. End of all Days
07. Pyres of Varanasi
08. Bright Lights
09. Do or Die
10. Convergence
11. Northern Lights
12. Depuis Le Début

A lemez egy konceptlemez, ami azt jelenti, hogy meghatározott téma körül forog: eme 30STM album esetén ahogyan a cím is jelzi, ezek a témák a szerelem, vágy, hit és az álmok. Ennek megfelelően tagolódik az album 4 részre, minden új témát, vagy "fejezetet" egy női hang "jelent be" a dalok előtt, vagy az előző téma utolsó dala előtt, amennyiben az valamilyen átmenetet jelent a két téma között. A LOVE téma dalai az első három, a LUST-é a 4-5-6, a FAITH-hez tartozik a 7-8-9, a DREAMS-hez pedig az utolsó három track. A borítón lévő színek is e négy témára utalnak: a piros a szerelem színe, a zöld a vágyé, a sárga a hitet jelzi, a kék(/lila) pedig az álmokat.
Engem ami leginkább zavar, az az énekes, Jared Leto elég hülyén sikerült hajlítgatásai (az End of all Days-ben pl. kifejezetten zavaró, mert ott az éneken lenne a hangsúly, és annyira el tudja rontani ez az orbitális hajlítgatás az egészet... főleg a refrénben...). Egyébként (már) nem vagyok Leto-fan (bár tagadhatatlanul imádom a hangszínét), de azt azért el kell ismerni, hogy néhány kilóval nehezebben és rövidebb hajjal sokkal jobb látványt nyújtott, mint így, csontsovány kiadásban, copffal... Oké, hogy egy filmszerep kedvéért fogyott ennyit, de nem tudom, milyen filmszerep érte ezt meg, hogy most úgy néz ki, mint egy két lábon járó zombi... Az első lemezük idején mennyire jól nézett még ki! *-* Pl. a The Kill-nek a videójában.
Többfelé is olvastam, hogy Leto-nál egoistább frontembert nem gyakran hordott még hátán a föld, de valóban elég esélyes, hogy kezd velük elszaladni az a bizonyos ló is, már ha pl. arra gondolunk, hogy nemrég az Up in the Air c. dalukat egy templomban adták elő, élőben (ez youtube-on is megtalálható). Mint már más bejegyzésekben is hangsúlyoztam, hogy nem vagyok valami buzgó hívő, de azért úgy gondolom, mindennek megvan a helye és az ideje, és egy rock (vagy bármilyen) koncertnek nem a legmegfelelőbb helyszíne egy templom. Szerintem baromi ízléstelen...
Mindent összevetve a dalok átlagban nem olyan rosszak, mint ahogy sokan beállítják, én szívesen hallgatom az összes dalt a lemezről, még ha színpadias, vagy túlontúl giccses/filmzenére hajazó is. A 2.,3.,6. és 11. track az, ami leginkább megtetszett, ezek közül pedig (szerintem) a legjobb:

30 Seconds To Mars - Up in the Air
(a videó elején a Pyres of Varanasi c. daluk első kb. 1 perce hallható, majd kb. 6 és fél perctől pedig a "stáblista" alatt a Birth c. daluk szól ... A videó meg úgy amúgy helyenként elég pocsék és értelmetlen, de most nem az a lényeg... :D)

Osztályzat: 10/7

Címkék: pop rock electronic 2013 alternativ rock 7* |blog 2013| 30 Seconds To Mars

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr655394675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Glue · http://the-glue.blog.hu/ 2014.03.16. 00:37:16

Ennek a lemeznek a zenei értéke konkrétan egy 0. Az egyetlen életképes számot (Up in the air)is sikerült szételektronikázni. Nem arról van szó hogy nem szeretem az elektronikát, sőt.. még az előző lemeznél elviselhető volt, de most már túlzó. Kezd beállni egy hasonló tendencia náluk ami az LP-nél volt MTM-ről kezdve...

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2014.03.16. 00:48:58

@The Glue: Ebben igazat kell adnom. Oké, én nem mondom erre az albumra sem, hogy hallgathatatlan, de sajnos ők sem az igaziak már, pedig az előző 2 lemezt tényleg szerettem. :( A This is War-nál pláne úgy éreztem, hogy megvan az egyensúly, nem billen el túlzottan az elektronika felé, de itt már átestek annak a bizonyos lónak a túloldalára...
Az LP-t ne is mondd. Most a legutóbbi lemezüket már szerettem (igazából magam sem tudom megmagyarázni, hogy egészen pontosan miért), de nekem se a MTM, se az "A Thousand Suns" nem jött be. Ha minden igaz, nyáron új lemezt akarnak kiadni - hát kíváncsi vagyok nagyon, hogy melyik vonalat fogják inkább követni, de jobb lenne, ha visszatérnének a gyökereikhez...
süti beállítások módosítása