HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Nightwish - Oceanborn (1998)

**Valcsa** 2013.08.26. 16:17

Nightwish Oceanborn.jpgÚjra itt. :) Az utóbbi időben jóformán zenét se nagyon hallgattam, normális posztot meg összehozni pláne nem volt erőm/energiám. Viszont ami jó hír, hogy úgy néz ki, szeptembertől lesz munkahelyem, úgyhogy most örülés van. :))
Ennek örömére hoztam is egy újabb albumajánlót, egy kis szimfonikus metált, ez amúgy is kissé rég volt már legutóbb itt a blogon. 
Az Oceanborn nem kevesebb, mint 15 (!) éve jelent meg Finnországban, mondhatni a "Mikulás hozta", december 7-én, világszerte pedig majd csak '99 tavaszán volt elérhető. A Nightwish-diszkográfiában a finn csapat 2. nagylemezeként szerepel. 
Tuomas Holopainen billentyűs elmondása szerint a csapat nagyon ambiciózus volt a debütáló nagylemezük, az Angels Fall First megjelenése után, és még az Oceanborn munkálatainak kezdetekor is szörnyen amatőröknek érezték magukat, mindenesetre szerettek volna mindent beleadni a második lemezbe. Bár szinte végig kísérletezgettek az albumon, Tuomas szerint mégis ez az egyik legjobb lemezük, már csak az izgalom miatt is, ami szinte már hallható a lemezen, hogy ennyi új dologgal próbálkoznak, kísérleteznek (bár, én ezt nem vettem észre, mármint hogy még ők sem tudták jóformán, hogy mi fog ebből kisülni :D de lehet, hogy mea culpa). Tagadhatatlanul ez az egyik legoperásabb/ legszínpadiasabb lemezük. Tuomast egyébként a power metál vonulatban leginkább a Stratovarius zenéje inspirálta (akiket egyébként még nem ismerek, de remélhetőleg egyszer sor kerül egy Stratovarius-ismerkedésre :) ). 
A dalok zöme fantasy-témájúak, mint ahogy pl. a Swanheart vagy a Walking in the Air is - utóbbi az 1982-ben készül "A hóember" (The Snowman) c. rajzfilm egyik betétdalának feldolgozása. Csodálatos ez a dal, nem is tudom most már hányadjára hallgatom így egyhuzamban... A Nightwish tökéletes munkát végzett, méltóképpen dolgozta fel, egyszerűen imádom.

Tracklist:

01. Stargazers
02. Gethsemane
03. Devil & the Deep Dark Ocean (ft. Tapio Wilska)
04. Sacrament of Wilderness
05. Passion and the Opera
06. Swanheart
07. Moondance
08. The Riddler
09. The Pharaoh Sails to Orion (ft. Tapio Wilska)
10. Walking in the Air (Howard Blake cover)
11. Sleeping Sun (Bonus Track)
12. Nightquest (Japanese Bonus Track)

A helyzet az, hogy tényleg az egyik legjobb Nightwish lemez ez az Oceanborn, és az elsők között volt, amire anno felfigyeltem: a Sleeping Sun-t annyit gyakoroltam szintetizátoron, hogy a végére már egészen jól nyomtam (hát, lehettem vagy 14-15 éves akkor...). :D Szóval ez annyira belém ivódott, hogy azóta is nagyon szeretem. :))
Mikor nemrég újra előszedtem a lemezt, ezúttal a Moondance került a figyelmem középpontjába, kicsit azért is, mert úgy 1:50-től teljesen olyan, mintha egy folkmetál Dalriada-dalt hallgatna az ember, és ez azért enyhén szokatlan a Nightwish-től. :) Viszont ad egy kis pikantériát a dolgoknak, főleg, hogy hirtelen, egy lágy dallamból vált át... Mindenesetre ez a dal az egyik legeslegjobb a lemezen, amire érdemes odafigyelni. A Swanheart is kivételes, abból a szempontból mindenképpen, hogy talán ez a legkevésbé "metálos" dal az egész albumon, és mégis mennyire nagyon jó! :) Ami pedig még úgy pluszban kiemelkedő (legalábbis számomra), az a fentebb már említett Walking in the Air. Ezelőtt én az eredetit sem ismertem, most pedig jó néhány coverre rákerestem (és persze az eredetire is). Gyönyörű, igazából mindegyik feldolgozásban (amit még feltétlenül megéri meghallgatni, az Ryan Sheridan feldolgozása; a maga nemében ez is fantasztikus, szinte új dalt kreált belőle, és mégsem veszített semmit az értékéből, sőt; belopta magát ez is a szívembe, nem gyengén :) : https://www.youtube.com/watch?v=B15iRRlSJwI
Most pedig elérkezett az idő, hogy kedvencet avassak. Az áradozásaimból nem nehéz kitalálni, hogy ami szerintem az album legjobb dala, az a:

Nightwish - Walking in the Air

Osztályzat: 10/9

Címkék: metal 1998 melodic power metal 9* symphonic metal |blog 2013| #Nightwish#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr515476358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása