HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

The Who - Who's Next (1971)

**Valcsa** 2014.01.10. 20:27

the who who's next (1971).jpg1971-ből a The Who elnevezésű brit csapat 5. nagylemezét választottam. Nagyon ciki, de én most ismertem meg az együttes zenéjét, korábban még csak nem is hallottam róluk... :$ Ez már csak azért is gáz, mert a The Beatles és a Rolling Stones mellett a The Who volt a korszak legismertebb, legnagyobb hatású angol rockcsapata.
Amúgy több dal is ismerős volt erről az albumról: kezdve a "Behind Blue Eyes" c. szerzeménnyel, amit én konkrétan a Limp Bizkit feldolgozásában ismertem eddig (és őszintén: azt sem tudtam, hogy ez csak feldolgozás... o.O). Aztán ahogyan elkezdtem az elejéről hallgatni a korongot, már rögtön a kezdő dal, a "Baba O'Riley" is meglepett, ez ugyanis a CSI c. sorozat theme-zenéje (ahogyan a "Won't Get Fooled Again"-ből is vannak átemelve a sorozatba és a theme-be bizonyos effektek/dalrészletek).
A The Who gyökerei 1964-re nyúlnak vissza, amikor is az ugyanabba az iskolába járó és már együtt zenélgető Pete Townshend (gitáros) és John Entwistle (basszeros) duójához csatlakozott énekesként Roger Daltrey, majd a tökéletes dobost is megtalálták Keith Moon személyében. Kezdetben The Detours néven futottak, de kiderült, hogy ilyen néven már működik egy csapat, így kénytelenek voltak megváltoztatni nevüket The Who-ra.
Egy koncert alkalmával Townshend véletlenül eltörte a gitárjának a nyakát (túl alacsony volt a mennyezet), és feldühödve azon, hogy a közönség ezt milyen viccesnek találja, szét is verte a gitárt, aztán egy másikkal folytatta a zenélést. Ezután szinte védjegyévé vált a csapatnak, hogy a koncertjeiken garantáltan széttörtek néhány hangszert (nem értem, egy zenész hogy képes hangszert törni...). Ki akartak valamivel tűnni a többi csapat közül; hát ezzel sikerült...
A "Who's Next"-et 1971 nyarán adták ki, és a csapat legsikeresebb albumának bizonyult, hazájukban listavezető lett. A lemez jelentősége azért is nagy, mert a The Who rockdalokban használt szintetizátort: ilyen effektek használatára egészen addig nem volt példa rock-berkekben.

Tracklist:

01. Baba O'Riley
02. Bargain
03. Love Ain't for Keeping
04. My Wife
05. The Song is Over
06. Getting in Tune
07. Going Mobile
08. Behind Blue Eyes
09. Won't Get Fooled Again

A The Who sem épp a visszafogottságáról volt híres, elég ha megnézzük a borítót (a fotó egyébként egy szénbányánál készült), rajta a négy csapattag, vizelés után... :D Már ez is csöppet polgárpukkasztó (bár állítólag akkor épp nem kellett nekik, így csak vizet locsoltak az építmény falára, hogy úgy tűnjön, mintha. No comment... :D ).
No de el is érkezett végre az idő, hogy linkeljem a szerintem legjobb dalt az albumról. Erre eléggé nagy eséllyel indult a "Bargain", nagyon megszerettem ezt a számot, nem tudom úgy meghallgatni, hogy ne dúdolásszam. :) Aztán itt van még a "Baba O'Riley", bár ennek az elején ezt a "szinti-szólamot" már kissé unalmasnak találom, majdnem 1 percen keresztül, hamarabb is bekapcsolódhattak volna azzal a zongorával... 
...viszont ami a legközelebb áll hozzám, és amit leginkább szeretek a lemezről:

The Who - Behind Blue Eyes

Osztályzat: 10/7,5

Címkék: rock 1971 7.5* The Who |blog 2014| -TimeTravel1-

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr715751688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása