HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Linkin Park - The Hunting Party (2014)

**Valcsa** 2014.06.27. 18:23

linkin park the hunting party 2014.jpgMunka után (és kissé betegeskedve) édes a pihenés: jöjjön is most egy friss album mustra. :)
A Linkin Park hatodik nagylemeze, a szóban forgó "The Hunting Party" még csak 2 hete látott napvilágot, mégis tőle zeng a média: szinte minden zenével foglalkozó oldal ezen csámcsog. Van, aki szerint rég adott már ki ilyen jó lemezt a csapat, mások meg bőszen fújognak rá (az én véleményemet megtartom a poszt végére... :P).
Az album címe egy metafora, ami arra utal, hogy a csapat "vadászatra" indul, hogy visszaszerezzék a rock energiáját és lelkét. Hogy végül sikeres volt-e a vadászat, és mennyi rock-energia és -lélek található a dalokban, azt mindenki döntse el maga - annyit mindenesetre most leszögezek, hogy rég volt már zeneileg ennyire vad és súlyos anyaguk.
Talán ennek is köze van ahhoz, hogy új módszert vetettek be a dalok írásában is. Míg a korábbi albumok úgy készültek, hogy korábbi ötleteket is felhasználva alkották a dalokat, demóztak, aztán felvétel és jöttek az utómunkálatok, most minden egyből a stúdióban készült, az írás és a komponálás is.
A borítókép Brandon Parvini 3D modellezett alkotása - az ő munkáját dicséri a zenekar Living Things albumának és még néhány kislemezének borítója is. Ez a modell (ami végül rákerült a borítóra is) egy rajz alapján készült, az eredetit James Jean készítette, kifejezetten a zenekar számára. Alkotása az "Archer" nevet viseli. (IDE kattintva megtekinthető.)
A zenekar tagjai: Chester Bennington (vokál), Mike Shinoda (vokál, ritmusgitár, billentyűs hangszerek), Rob Bourdon (dobok, ütős hangszerek), Brad Delson (szólógitár), Dave "Phoenix" Farrell (basszusgitár), Joe Hahn (lemezjátszók, programozás)
A lemezen néhány vendégzenész is segédkezett. Rögtön a második trackben Page Hamilton hallható vokálozni és gitározni (becsületesen bevallom, hogy gőzöm sincs, ő ki), az ezt követő dalba pedig Rakim (amerikai rapper) szállt be egy rap-betét erejéig. Közreműködött még Tom Morello is (a Rage Against The Machine, korábban pedig az Audioslave gitárosa), a "Drawbar" c. felvételen. Amin pedig egyszerre ütköztem meg és okozott nagyon kellemes meglepetést, az a Rebellion c. dal, amin nem kisebb személy, mint a System Of a Down egyik húzóembere, Daron Malakian hallható gitározni (jut eszembe: igazán jöhetne már egy új SOAD lemez is... :( ).

Tracklist:

01. Keys to the Kingdom
02. All for Nothing (ft. Page Hamilton)
03. Guilty All the Same (ft. Rakim)
04. The Summoning
05. War
06. Wastelands
07. Until It's Gone
08. Rebellion (ft. Daron Malakian)
09. Mark the Graves
10. Drawbar (ft. Tom Morello)
11. Final Masquerade
12. A Line in the Sand

Mikor meghallottam, hogy hamarosan érkezik az új Linkin Park nagylemez, egyszerre volt bennem sürgető kíváncsiság és bizonytalanság is, hogy egyáltalán akarok-e egyetlen dalt is hallani róla. Az előző lemezük, a "Living Things" végre ismét hozta a tőlük elvárt színvonalat - bár merőben más volt az is, mint amihez a korai éveikben hozzászokhattunk, és nagyon zavart, hogy "Linkin Park" zenekarnéven adták ki, holott már semmi köze nem volt igazából a Linkin Parkhoz... De legalább minőség szempontjából tökéletes volt, a kísérletezgető jelleg ellenére is. Most pedig nem akartam, hogy ebbe a szép felívelésbe belerondítson egy újabb "A Thousand Suns" vagy "Minutes to Midnight"-féle mellényúlás... Azonban azok a dalok, amikbe itt-ott belefutottam, még inkább felkeltették a kíváncsiságomat, úgyhogy erőt vettem magamon, és végighallgattam a lemezt. És úúúristen mekkorát csalódtam...! Pozitív értelemben... :)) Hát ez valami hihetetlenül jó!
Már rögtön a legelső daluk, a "Keys to the Kingdom" felütése gondoskodik arról, hogy egyből eszünkbe jusson erről az elektronizált/torzított üvöltözős vokálról az a Linkin Park, ami még a 2000-es évek elején élte virágkorát, és amit annyian szerettek (aztán annyian meg is gyászoltak a Minutes to Midnight után...). 
A "Guilty All the Same" volt talán az első, amit a lemezről hallottam, azóta is szeretem. :)  
A "War" talán a legvadabb felvétel az egész lemezen. Tudom, végre vadulnak, nekem meg pont ez az a dal, ami nem igazán tetszik, de hát ez van. :) Mindenesetre meglepően punk-rock stílusúra sikerült ez a számuk.
Az "Until It's Gone" kezdő szólamairól a "Numb" jutott eszembe (ezen felbuzdulva előszedtem újra, és meghallgattam - őrület, hogy még 11 év távlatából is milyen érzéseket tud belőlem kiváltani... totál libabőr...). Ez a dal sem rossz, de számomra van jobb erről a lemezről, több is.
Mikor elkezdtem hallgatni az új lemezt, a "Rebellion" volt az első (a Guilty All the Same után), amire napokig teljesen rá voltam kattanva. Ha nem írják, hogy némi System of a Down-befolyásoltság alatt áll ez a felvétel, valószínűleg akkor is rájöttem volna (az alap eléggé SOAD-ra hajaz). Emellett meg imádom, mikor Mike vokálozik - igazából ez az egyik legnagyobb pozitívum a csapat fejlődésében, hogy ők is felismerték, hogy ének szempontjából Mike-ra nyugodt szívvel oszthatnak néhány verse-t vagy akár egy-egy dalt is, mert annyira univerzális a pasi, hogy 110%-on teljesít [ó, nem is vagyok Mike-fan, csöppet sem... :)) Viszont azt hiszem, ebből nem fogok kigyógyulni, akármit is csinál.. :D].
A "Final Masquerade" - így, túl a lemez zömén - egyfajta populárisabb levezető dalnak is felfogható. 
A csattanót pedig a végére hagyták: az "A Line in the Sand" lett az egyik kedvencem a lemezről. Nem csak azért, mert itt is főszerephez jut Mike (*-*), hanem mert elképesztően sokrétű ez az egyetlen dal is a maga közel 7 percével. Az ilyen hosszú dalokat általában azért nem szeretem, mert úgy a felénél elkezdem unni... Na itt erről szó sincs. Énekel és rappel is benne Mike, az alap lassú is és gyors is, Chester üvölt, a dobok majd' kilyukadnak az ütlegeléstől, kapunk gitárszólót is (pedig nem jellemző a csapatra), a végén pedig ismét jön a megnyugvás... Emellett pedig még az sem zavar, hogy a dal fő dallamvezetését már hallottam máshol is (ez a dallam úgy 1:30-tól 1:55-ig, megtalálható a Guilty All the Same-ben is).
Fantasztikus. Ez a dal, és az egész lemez. A pontszám sem volt kérdéses, főleg hogy most is a fejem vakargatom, hogy mégis melyikre merjem azt mondani, hogy "ez a legjobb!". Csak mert több ilyet is tudnék mondani. Ami engem leginkább az ujjai köré csavart, az a Guilty All the Same (most írtam le ötödjére ezt a számcímet, ez már jelent valamit, azon kívül, hogy csomószor ismételgetem magam... :D), az All For Nothing, a Rebellion és az A Line in the Sand

Amit pedig nyugodt szívvel ajánlhatok mindenkinek (a Rebellionnal fej-fej mellett, a bejegyzésemben hatodjára is leírva) :

Linkin Park - Guilty All the Same (ft. Rakim)

 

Osztályzat: 10/10

Címkék: rock rap 2014 hard rock 10* alternativ metal |blog 2014| #Linkin Park#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr556433993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása