HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Tankcsapda - Urai vagyunk a helyzetnek (2014)

**Valcsa** 2014.11.23. 00:28

Hazudnék, ha azt írnám, hogy laza 1 hónapon vagyok túl... :/ Minden rosszból kijutott, és most rohadtul hiányzik az életemből egy pause-gomb... Amit csak megnyomnék, és megállna a világ, az idő, kellően jutna időm mindenre... Legfőképp jóóól kipihenni magam, és aztán foglalkozni minden olyannal, amire az utóbbi időben nem volt érkezésem. Mint pl. a blogolás (nem csak ez, a többi blogom is félben van...). Felhagyni vele semmiképp sem szeretnék, mert már eddig is annyi időt, energiát, lelkesedést fektettem a blog vezetésébe... Meg hát végső soron, a blogolás jó dolog. :) Úgyhogy most kutyafuttában jön is egy újabb albumajánló, mégpedig a legújabb, nemrég megjelent Tankcsapda-lemezről. :)
Túl sok mondanivalóm magáról a csapatról nincs, hisz a korábbi ajánlóknál már mindent leírtam róluk, és a csapat megalakulásáról, úgyhogy ezt most át is ugorhatjuk, és jöjjön inkább a számlista! :)
A zenekar tagjai: Lukács László (ének, basszusgitár), Fejes Tamás (dobok), Sidlovics Gábor "Sidi" (gitár)

Tracklist:

01. A zene betemet
02. Semmi pánik
03. Egyedül a világ ellen
04. Koponyák és csontvázak
05. Olyan mint rég
06. Vörös rúzs
07. Ez egy ilyen nap
08. Térdre borulnak a gyengék
09. Köpök rátok
10. Lélekhangokból
11. Sállállállá (Csak bennem bízz)

"Képviselőnek hívnak, de én
Nem viselem el a képed..."
(Olyan mint rég) 

A helyzet az, hogy elég sok pocskondiázó kommentet/bejegyzést olvastam itt-ott, amiben azon keseregnek a rajongók, hogy mennyire Csapdához méltatlan lett az új lemez... Szerintem ez rohadtul nincs így, sőt, nálam most érték el pályájuk csúcsát, most alkottak olyat, amire azt mondtam, hogy az első hangtól az utolsóig, az első betűtől az utolsóig imádtam! Nyilván ők se fognak arról és úgy zenélni, mint ezelőtt 20 évvel... Ha így lenne, valljuk be, rég meguntuk volna már a TCS zenéjét... Szerintem igazán pozitív, hogy mernek újítani, nyitni újabb témák felé, variálni a zeneiségükön - a lényeg végül is úgysem változik, attól ők még ugyanazok maradnak: odamondogatós, "ami a szívemen, a számon"-banda, akikben örökké ott bujkál a lázadó. Én személy szerint mióta megértem a zenéjükre (mert igenis meg kell rá érni, hogy az ember értse, amit közölni szeretnének... Nemcsak "rázom a fejem és rajongok, mert más is azt csinálja, és ez menő..."), azóta folyamatosan nyomon követem a lemezeiket, és azóta nincs olyan albumuk, amire azt mondanám, hogy "na ez pocsék". Egyszerűen nem tudnak nekem nem tetszőt alkotni. :D (A korai zenéikre én azt mondanám, hogy még kiforratlanok voltak, és azok - őszintén bevallva - nem is állnak hozzám közel...)

"Vörös rúzs, dögös hús, ha
Neked ennyi kell:
Amíg élsz, én szeretlek, és
Nem engedlek innen el!"
(Vörös rúzs)

Az új lemez is első hallásra meggyőzött, és talán elmondhatjuk, hogy ez az utóbbi idők egyik legmetálosabbra sikeredett munkájuk: pl. az Ektomorf-ból ismert Farkas Zoltán "Zotya" vendégvokálosként működik közre a "Koponyák és csontvázak" c. trackben, ami a legkeményebb, legsötétebb, legnegatívabb, leghatásosabb dal az egész lemezen, látomásos, súlyos mondanivalóval - viszont ennek ellenére, vagy épp ezért kétségkívül az egyik legnagyobb kedvencem, és nem csak a TCS számai közül...

"Ez most egy ilyen nap, szürkébb már nem lehet,
Ez most egy ilyen nap, az égen a fellegek
Kergetik egymást, én meg állok itt csak szótlanul,
Várom, hogy jobb lesz, és a vihar majd elvonul.
Ez most egy ilyen nap, kinézek az ablakon:
Gyerekek játszanak, én meg várom, hogy az alkalom
Szüljön egy tolvajt már, az sem érdekel, ha
Elrabol mindent, csak téged ne lopjon el."
(Ez egy ilyen nap)

Nem is tudom hirtelenjében, hogy melyik dalukat emeljem ki a sok kedvenc közül... :D Az emberiséget és a rendszert kritizáló dalok közül legnagyobb kedvencem az előbb már említett "Koponyák és csontvázak", és az "Olyan mint rég". Akadnak érzelmesebb dalok is, abszolút kedvenc a "Lélekhangokból" (mikor a verse-részt meghallottam, már egyből tudtam, hogy bizony ebből is kedvenc lesz :) ), és a "Vörös rúzs" (ez egyértelműen a "Szextárgy"-ra hajaz...). Van egy különösképpen beszólogatós is, a "Köpök rátok": ezt üzenik Laciék mindazoknak, akik szerint ők eladták magukat, hogy már nem a saját arcukat mutatják. Szerintem elég ütősre sikerült; egyébként ez volt a lemezről az első dal, ami napvilágot látott, szóval kellően sokszor lejátszottam már... :D

"Lassan mindenki jobban tud már nálam mindent rólam, hogy
A lelkem az ördögé lett és hogy a régi énem hol van;
Lassan mindenki jobban tud már rólam mindent nálam, én
Köpök rátok, nesztek, itt van a véres nyálam!
Mennyi nyomorult patkány, mennyi szánalmas féreg!
A sötétben haldokoltok közben én a Fényben élek!
Mennyi szánalmas patkány várja végre a vérem végét;
Ne akarj velem háborút, inkább őrizd meg a békét!"
(Köpök rátok)

Ééés persze erre a lemezre is került egy lassúbb, határozottan rádióbarát dal, az "Ez egy ilyen nap", ami először nem igazán tetszett, de pár hallgatás után már ezt is megszerettem. :)
Mint írtam, nem könnyű a döntés, mert nagyon sok a kedvenc, szinte mindegyiket ki is jelöltem a számlistán (szívem szerint mindegyik piros lenne, de próbáltam csak azokra szorítkozni, amik tényleg nagyon...). De végül mégiscsak emellett döntöttem (aztán, mint kiderült, mást nem is tudnék linkelni, mert youtube-on csak ez az egyetlen dal van fent az új lemezről... :D). Ezen kívül pedig kötelezően meghallgatandó a 4. track! (És nagyon ajánlott az 5., 7. és 10.! Igazából mindegyik dal más és más, és ez az, amiért én nagyon megszerettem ezt a lemezt, és amiért képtelen vagyok megunni. Annyiféle aspektusból közelítettek a zenéhez, és a végeredmény mégis vérbeli Csapdás mindegyik track esetén! :) )

Tankcsapda - Köpök rátok

 

Osztályzat: 10/10

Címkék: rock metal 2014 hard rock magyar előadó 10* |blog 2014| #Tankcsapda#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr246923557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása