HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Kárpátia - Rendületlenül (2012)

**Valcsa** 2014.12.29. 02:08

karpatia_-_renduletlenul_2012_.jpgKezdésként: bár már csak utólag, de további nagyon boldog, békés karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek, és szép, sikeres, egészségben és remek zenékben gazdag, fantasztikus új évet! :)
Már kezdett kicsit hiányérzetem lenni, már ami a blogolást illeti, úgyhogy itt vagyok ismét. :) Jó lenne még év végéig írni 5 albumról, hogy idén is szép kerek számunk legyen, igaz, így is 20-szal kevesebb lesz, mint tavaly, de hát ez van... :/
Nem tudom, ki hogy van vele, de nálam a karácsony igenis szent dolog, akkor nem durvulunk, nem vadulunk - zenei téren sem, így ilyenkor csak a dallamosabb fajta zene jöhet. Így esett a választásom a Kárpátia 2012-es albumára, mert ez eddig még kimaradt. Bár egyébként a dalok nagyon ismerősek, úgyhogy biztos, hogy nem most hallgattam először (gőzöm sincs, miért nem írtam én már erről hamarabb...).
Közreműködők: Petrás János (vokál, basszusgitár), Bäck Zoltán (ritmusgitár), Szijártó "Szupermen" Zsolt (szólógitár, vokál; ő az Akelából és az Omenből is ismerős lehet), Galántai Gábor (billentyűs hangszerek), Bankó Attila (dobok), Dörner György (vers), Bene Beáta (furulya), Szécsi Attila (hegedű), Egedy Piroska (cselló), Régert Ádám (tangóharmonika), Túrkevei Chorda Kórus (ének), Létai Máté (vokál), Pataki Gábor (vokál), Lovász Evelin (ének)

Tracklist: 

01. A haza minden előtt
02. Magyar ének
03. Testvérdal
04. Hajdúk
05. Egy rózsaszál szebben beszél
06. Honvéd induló
07. Rend a lelke mindennek
08. Gyermekáldás
09. Kuruc-labanc
10. Márciusi Pest
11. Zeng az erdő, zúg a táj
12. A kivéreztetett

Újat senkinek sem fogok azzal írni, hogy szeretem a Kárpátiát. :) Ez azóta így van, mióta cirka 7-8 évvel ezelőtt a legelső dalt meghallottam tőlük. És az a nagyon érdekes, hogy igazából ők azóta sem játszanak kevésbé jó zenét, hiába szinte évente adnak ki új lemezt. :)
Nekem ez is tetszett. Már rögtön a legelső dal telitalálat, egyik kedvencem az albumról (a dal elején egyébként egy részlet hangzik el Jókai Mór "A lőcsei fehér asszony" c. novellájából - írtam már párszor, de csak ismételni tudom magamat: számomra nagyon pozitív, és mindig úgy örülök neki, mikor valamilyen irodalmi utalás található egy-egy dalban. :) Szívügyem az irodalom, utálom, hogy ilyen kevesen olvasnak manapság, ezért pláne öröm, mikor valamilyen könyvből idéznek a zenében.)
Irodalmi vonatkozása van a legutolsó track-nek, "A kivéreztetett"-nek is. Ez egy vers megzenésített verziója: az eredetileg "Himnusz Cserepeskőért" c. verset Magyarosi Árpád, erdélyi magyar származású író, zenész alkotta 2001-ben. Az a Magyarosi Árpád, akit többedmagával (köztük Rózsa-Flores Eduardoval) Bolíviában kommandósok végeztek ki egy szállodában. 28 éves volt. Neki kívánt a Kárpátia ezzel a dallal emléket állítani. Hátborzongató... : a vers mintha előrevetítette volna költője 8 évvel későbbi halálát... Elolvastam ezzel kapcsolatban néhány, neten fellelhető cikket, és emiatt bármennyire szeretném is szeretni, csak borzadok ettől a daltól... Ilyenkor érzem azt, hogy mi bizony egy roppant kegyetlen világban élünk...
Ehhez kapcsolódva kell írnom a Gyermekáldás c. dalról, melyben a Kárpátia arra biztatja a magyarokat, hogy minél több gyereket szüljenek/szüljünk. Én meg erre azt tudom írni, hogy mégis ilyen világba szüljük hegyre-halomra a gyereket? Ahol ennyi kegyetlenség történik? Ahol a szülő még abban sem lehet biztos, hogy egyetlen gyereket is fel tud normálisan nevelni, komolyabb nélkülözés nélkül? Nem mondom, hogy nekem biztos, hogy nem lesz gyerekem (már ha rajtam múlik...), mert nyilván szeretnék én is, mert úgy család a család, ha gyerekek is vannak, de manapság azért igazán elgondolkodik az ember... Mindenen.
A lemezen helyet kapott még egy feldolgozás is, az "Egy rózsaszál szebben beszél". Eredetileg ezt a dalt Kacsóh Pongrác (zene) és Heltai Jenő (szöveg) szerezték, és a János vitéz c. daljátékra íródott. Ismertem már korábbról is ezt a dalt, viszont őszintén fogalmam sincs, hogy honnan (az biztos, hogy valamelyik feldolgozásból, mert jó néhány verzió készült belőle, számtalan előadó által). Szeretem ezt a dalt, a Kárpátia változata is tökéletesre sikerült, és vérbeli kárpátiásra.
A Márciusi Pest talán kicsit idegen a zenekartól: elég ha az intrót meghallgatjuk, a Kárpátiától kissé szokatlanok az ehhez hasonló riffek. Viszont, nekik ez is jól áll. :)
A 12 dal közül 5 olyan van, amit leginkább ki tudok emelni, mint legjobbakat: A haza minden előtt, Magyar ének, Hajdúk, Egy rózsaszál szebben beszél, Kuruc-labanc. Ismét csak nehéz ezek közül egyre rábökni, akkor legyen ez. Tény, hogy egysíkú kissé a dal, mert ugyanaz a dallam ismétlődik benne szakaszosan, mégis most ezt érzem a legjobbnak. Dallam és szöveg tekintetében is. 

Kárpátia - Magyar ének

 

Osztályzat: 10/8

Címkék: rock nemzeti 2012 magyar előadó 8* |blog 2014| #Kárpátia#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr107018607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása