HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Thousand Foot Krutch - Oxygen:Inhale (2014)

**Valcsa** 2015.05.29. 23:22

thousand_foot_krutch_oxygen_inhale_2014.jpgHa már így benne vagyok ma a blogolásban, máris hozok egy újabb ajánlót. :) A Thousand Foot Krutch nevezetű kanadai keresztény rock csapatról már többször is volt szó a blogon, és mivel szerettem a korábbi albumaikat is, így nem kerülhette el a lemez-lejátszómat a 2014-es cd-jük sem. :)
Az Oxygen:Inhale a srácok kilencedik stúdióalbuma (beleszámolva kezdetleges zenekarnevük, az "Oddball" néven kiadott lemezüket is), ami tavaly augusztus 26-án jelent meg. 
Nagyon vártam, mert anno a TFK-t igazán megszerettem - leginkább az előző, 2012-es lemezük, a The End is Where We Begin és ezen belül a Courtesy Call c. daluk miatt, amit mai napig imádok, és emiatt boldog vagyok, hogy rátaláltam egy szerencsés véletlennek köszönhetően a csapatra. :)
A zenekar tagjai: Trevor McNevan (ének, gitár, akusztikus gitár, produceri munkálatok), Joel Bruyere (basszusgitár), Steve Augustine (dobok, ütős hangszerek). Meg kell még említeni Aaron Sprinkle-t is, aki session zenészként segíti a zenekart, és működött közre a lemezen is (billentyűs hangszerek, gitárbetétek a dalokban, produceri munkálatok). Továbbá közreműködött még Shawn Tubbs (slide gitár a "Born This Way"-ben, elektromos gitárszólók a "Light Up"-ban) és Chad Jeffers, aki dobro gitárral (vagy más néven rezonátoros gitárral) színesített a "Glow" c. dalt 

Tracklist:

01. Like a Machine
02. Untraveled Road
03. Born This Way
04. Set Me on Fire
05. Give It to Me
06. I See Red
07. Light Up
08. In My Room
09. Oxygen
10. Glow

Hűen a korong címéhez, a TFK ezúttal egy könnyű, légies, tiszta anyagot szolgáltat nekünk, más feladatunk pedig nincs is, mint hogy belélegezzük. :)
Egyedüli problémám, hogy ez nekem túl könnyed (mármint zeneileg). Kevés rajta a keményebb hangvételű, húzós dal. Ezt én személy szerint sajnáltam kicsit... :/
Viszont azért így is akadt néhány ilyen, mint pl. rögtön a legelső dal a lemezről, a "Like a Machine". Trevor karcos hangja hihetetlenül dögös (nem mintha a pasi maga nem lenne az... *-*), ahogyan a dal is; zúzós, kőkemény rocknóta, a minőségi fajtából. :) Szeretem is. 
Az Untraveled Road(s) szavait ha felcseréljük, egy Linkin Park dalt kapunk - ebből szinte egyenesen következik, már meg sem lep, hogy a dal eleje, valamint a rapelős verséje szintén eléggé LP-sre sikeredett. De ez sem érdekel, mert az LP-t szeretem, ezt a dalt is szeretem, meg a TFK-t is, szóval...? :)
A Born this Way-t egyszerűen imádom! :) Első volt a dalok közül, ami belopta magát a szívembe, aztán ottfelejtődött. :) A ritmusát, a lüktetését, a dallamát, a kicsit reggae-s verséjét, minden mozzanatát nagyon szeretem - nem is tudok, csak szuperlatívuszban nyilatkozni róla. Mindenképpen az egyik legeslegjobb az egész albumon! :)
Ezután ami még szintén kedvenc lett az az "I See Red". Trevor hangja irtó jól szól már rögtön az elején. Aztán a továbbiakban fokozódnak a dolgok, bár a refrén egyszerű, mint a faék (de legalább hamar meg lehet jegyezni, mert csak 1 sor ismétlődik :D nekem viszont ennek ellenére is tetszetős), 01:40-től pedig olyan, mintha egy teljesen más dal lenne. :) Zseniális.
A Light Up... Hát, én ezen mindig elvigyorodom... :D Egyébként ez is egy egész jó kis dal lenne, de ezek a hajlítgatások (vagy sokszor már inkább nyávogások)... :D Mosolygásra késztetnek... :D Pláne ez a rész (mármint nem a szöveg maga, hanem ahogyan énekli... :D jáj...) "and maaaake and make it right / 'Cause Iii'm, 'Cause Iii'm alive when I see you...." :D
Az In My Room kivételes gyöngyszem ezen a lemezen, nagyon szeretem. Első ránézésre egy romantikus, csajozós, szerelmes dalnak is gondolhatnánk a cím alapján, de erről szó sincs: ez tulajdonképpen egy ima ("még sosem imádkoztam, szóval egyszerűen csak beszélgethetnénk?"). Bús, szorongó, bizonytalan, de reménykedő. És a szövege annyira igaz a jelenlegi helyzetemre, minden szava... Rég érintett/hatott meg ennyire egy dal. Már a dallama is csodálatos, viszont a szöveg tudatában egyenesen felemelő. Nem, erre nincsenek szavak...
Ha sikerül túltennünk magunkat ezen a dalon (nekem nagyon sokáig nem sikerült, amint véget ért a dal, egyből nyomkodtam a replay-t :) ezt muszáj lesz elgitároznom...), akkor szép lassan eljutunk a lemez utolsó daláig, a Glow-ig, amit még meg szeretnék említeni. :) A dal elején ez a bizonyos dobro (rezonátoros) gitár egyből pazar hangulatot teremt, ami végigkíséri az egész dalt. (Az intró egyébként nagyon-nagyon emlékeztet a U2 és Mary J. Blige "One" c. dalára. :) ). Nem rossz. ;)
Ha mindent figyelembe veszünk, ez az album még így is erős, hogy nem tipikus TFK lemez lett belőle. :) A dalok minősége kárpótolt érte, még ha nem is pont azt a stílust kaptam, amit vártam, de ez semmit nem von le az értékéből. Nagyon sajnálom, hogy ennyire rövidre sikeredett, még 40 perc sincs, pedig olyan szívesen hallgattam volna még... :( Az arány mindenesetre pazar: 10 trackből 6-ot megszerettem. :)

Bár szívem szerint ide linkelném még az In My Room-ot is, de mivel most is csak 1 lehet, így legyen ez: 

Thousand Foot Krutch - Born this Way

 

Osztályzat: 10/9

Címkék: pop rock rap 2014 nu metal keresztény rock post grunge 9* |blog 2015| #Thousand Foot Krutch# [kanadai] ¤Independent¤

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr17503694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása