HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Elefánt - Gomoly (2015)

**Valcsa** 2015.05.31. 00:47

elefant_gomoly_2015.jpg"Mi van, te szelíd vadállat, hiányzik-e még az erdő?" 
Nekem hiányzott - mármint az Elefánt zenéje mindenképpen. Nagyon reménykedtem, hogy hamarosan fogunk újabb lemezt kapni. Az előző "Vérkeringő" lemezük óta eltelt 2 év, és már kezdett hiányozni, hogy végre kapjunk tőlük ismét valami újat. Hát most megkaptuk! Úgy, hogy a fal adta a másikat... o.O
Tagok: Szendrői Csaba (ének), Tóth András (gitár), Horváth Bence Ede (basszusgitár), Kovács Zoltán (billentyűk), Németh Szabolcs (dob)

Tracklist:

01. Cirkusz
02. Por
03. Folyó
04. Zúzmarás
05. Alszik
06. Szikra
07. Tizenhat
08. Fakard
09. Rejtő
10. Hinta
11. Vacak

Egy lemez, 12 szóban (az album címét is beleszámolva). :) Nem tudta elkerülni a figyelmemet, hogy lényegre törően egyszavasak a dalok és az album címe is - na, hát amit ezek az egyszerű címek rejtenek, már fele ennyire sem egyszerűek...
A lemez elején még elégedetlenkedtem cseppet, mert bár a "Cirkusz" tetszett, a "Por" már pl. kissé távol áll attól a zeneiségtől, amit én igazán szeretni tudok. Picit kezdtem is csalódott lenni, hogy így lesz-e végig a lemezen, vajon csupa ilyen számokkal lesz-e tele, pedig hogy vártam már az új albumot...! :( Aztán kapcsolgattam, és a "Vacak"-ra tévedt a lejátszó. Még most sem igazán találom a legjobb szót rá. Hihetetlenül megérintett - pedig nem vagyok egy mindenen elsírom magam típus, de ennél a tracknél hirtelen nagyon durván "belement valami a szemembe"... Kb. minden alkalommal, amikor hallgatom... Szendrői Csaba, a zenekar frontembere így nyilatkozott erről a dalról: "Erről nem nagyon tudok mit írni, túlságosan személyes. Viszont a Vacak az egyetlen dal, ahol vannak közreműködők, itt külön is szeretnénk meg köszönni Miczura Mónikának és Vági Tamásnak a munkáját." (Csaba pár soros szösszenetei a dalokkal kapcsolatban megtalálható a Recorder-en: ITT ) Talán ez a "túlságosan személyes" dolog, az ihlető miatt is sikerült ennyire durván jól ez a felvétel. Csodálatos és borzongató, ahogy Miczura Mónika (az egyedi hangzásvilágú, modern elektronikus környezetbe ültetett cigány zenét játszó Mitsoura zenekar énekesnője) különleges hangja körbelengi Szendrői Csaba baritonját. Külön boldogság számomra, hogy hallottam női hangot is az Elefánt zenéjében. :) Szerintem (akárhogy is, de) egy énekesnő vendégszereplése sokat tud hozzáadni egy-egy dalhoz (na jó, nem minden esetben, de azért az előadók az esetek zömében jól eltalálják, hogy mikor van szükség női hangra is a zenében). A "Vacak"-ból is így lett igazi kuriózum a lemezen, Mónika nélkül lehet, hogy nem érintett volna meg ilyen szinten. De így minden nagyon együtt volt. Emelem kalapom előttük!

"Hetek elteltével veszel észre,
Észre veszed, hogy észre sem vettél;
Kiülsz majd a lebegő városszélre,
És nevetsz hogy mennyit nevettél.

Feloldódtál rögtön a hiányban,
Mint kockafény a gömböly’ feketében,
S az idő elnyammog, mint egy lárva.
Bennem vackot alkot a vacak élet."
(Vacak)

A következő, aminél (direkt) beragadt a replay-gombom, az a Tizenhat c. szerzeményük. A lemez többi dalához viszonyítva ez sokkal populárisabb (nyilván még mindig az alter műfajon belül), ezt a Petőfi Rádió tracklistjében is simán el tudnám képzelni (nem mintha ismeretlen lenne nekik az Elefánt, aminek szívből örülök). Nem is tudom, hogyan mondjam, úgyhogy egyszerűen csak úgy, hogy I.M.Á.D.Á.S. *-*
(Tuti meg fogok próbálkozni készíteni belőle egy covert - feltéve, ha sikerül kibogoznom az elgitározásának a mikéntjét... :D)

"Még a szépeké minden itt,
olcsóbb a lélek, ha a húst jobban viszik...
Tudunk majd erősek lenni,
csak ne magadnak próbáljál mindig jót tenni:
menj ki, és írd ki a falra, hogy ENNYI !"

"Ártatlannak születni,
szüntelen az ártatlanság árát fizetni - 
én próbálok erősebb lenni!
Megyek és kiírom a falra, hogy ENNYI !"
(Tizenhat)

[Össze-vissza fogom megemlítgetni a kedvenceimet, szóval ne keresd a rendszert benne... :D]
Következőként, amiről még mindenképpen muszáj szót ejtenem, az a Folyó. Számomra kicsit depresszív, a bridge zenei alap meg kicsit Vad Fruttis (akiket szintén nagyon szeretek). Maga a hangulata nagyon megfogott, a negatívsága ellenére is. 

A Fakarddal elkalandozunk a punk-irányba - elég jóféle lett ez a track is. :)) Az utolsó szóban pedig ott a csattanó... :D Én szerettem ezt is, mindenképpen az egyik legjobban összerakott szám az egész lemezen. :) Minden szempontból.

"Mer’ engem apám tanított, hogy legyek jó veled,
hogy tudjak jobbat majd a szeretlek szó helyett."
(Fakard)

A Zúzmarás c. daluk szintén szívemcsücske lett. Egy jóval korábbi "dalkezdeményből" született, most teljesítették ki az eredeti ötletek szerint - és jól tették! Rövidke a dal, de ez az egyszerű gitárkíséret, a (vér)keringőző dallam és hozzá ez a kicsit kántálás-szerű ének teljesen feldobja. A szövegéről már nem is beszélve: "a gyurma vár már összegyúrva vár az udvar úgy vidám hogy majd kicsordul a könnye húzza rám az úr a durva zúzmarát vadult madár fészket rak a ködben"... Teljesen összecseng, merő játék ez az egész a magyar nyelvvel. Mert ők ezt is megtehetik! És milyen jól szól! :)

Jelentem, minden oké, az Elefánt még mindig pimaszul nyúl minden nyelvi és zenei eszközhöz, trükkhöz, praktikához, bevetnek mindent, és mégsem válik izzadságszagúvá az anyag, amit kiadnak a kezük közül. Egy percét sem untam, hemzseg a lemez a jobbnál jobb daloktól; egy hangyányival még jobb is lett (szerintem), mint az előző korongjuk. Valahogy komplexebb az egész - bár már az is magasan túlszárnyalta minőségben a hazai termés zömét (műfajtól totálisan függetlenül)... Sokan sokat tudnának tanulni tőlük...

Bandcamp-en ezúttal is végighallgatható a lemezük összes dala, ingyen, valamint lehetőség van dalonkénti vásárlásra vagy a teljes album megvételére+letöltésére is.

Nincs is más hátra, mint a lemez legjobbja. Én most ezt fogom kiemelni (eredetileg a Vacak-ot akartam, de mégsem nullázhatom le magam minden egyes alkalommal, ha a blogolt kedvenceket hallgatom - mert az eléggé olyan hatással van rám...). Zseniális dal; én nagyon megszerettem, remélem, sokan vannak még ezzel így:

Elefánt - Tizenhat

 

Hajszál híján teljesen tökéletes. (Még nem tudom, kinek és milyen hajszála hiányzik hozzá, de remélhetőleg a következő albumon már az is meglesz.)

Osztályzat: 10/9,5

Címkék: 2015 alternativ rock 9.5* |blog 2015| #Elefánt# [magyar] ¤MG Records¤

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr507505466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása