HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Road - M.A.T.T. (2015)

**Valcsa** 2015.12.16. 18:42

road_matt_2015_zenefuleimnek_blog_hu.jpgMivel mostanában a suli miatt gyakran buszozom, így elengedhetetlen kellék egy-egy album az utazáshoz. :) Az utóbbi időben a Road új anyaga volt nálam terítéken. Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz, főleg mivel úgy lett tálalva, hogy ez nagyon más lesz, mint az eddigiek. Ez így is van, viszont hogy negatív vagy pozitív irányban történt változás, azt bizony mindenkinek magának kell eldöntenie: úgy gondolom, eléggé megosztó albumot sikerült összehozniuk a srácoknak. :)
Az első (klippes) dal, a "Kettő bennem az én" után én sem igazán tudtam eldönteni, hogy mire számíthatok majd az albumon, mert őszintén engem ez nem nyűgözött le... Szinte a kezdetek óta nyomon követem a csapat munkásságát, és hát valljuk be: esetükben nem ehhez voltunk hozzászokva, hanem az inkább lazább, dallamhangsúlyos dalaikhoz, ez meg egyértelműen egy, a szokásosnál súlyosabb, komorabb dal (kicsit a Machine Head "Halo"-jához tudnám hasonlítani, hangulatban, stílusban, felépítését tekintve is). Az biztos, hogy elsőre nem garantált, hogy megragadja a hallgatóját, vagy kiváltja a kellő hatást. Sokadszorra már egészen megszerettem ezt is, főleg a verse-részeket. :) (dallampárti vagyok, na...).
Az biztos, hogy jó adag nyitottság szükségeltetik ehhez a lemezhez...

Megjelent: 2015. november 20.

Tagok:

Molnár Máté (ének, basszusgitár)
Goya (gitár)
Kádár Imre (gitár)
Szabó Erik (dob)

Tracklist:

01. Kettő bennem az én
02. M.A.T.T.
03. Húzom a kardot
04. Túlzó kámfor illat
05. Zsák a foltját
06. A jó reménység foka
07. Kígyóméreg
08. Lopott ezüstkanál
09. Csillag lennék
10. Egy család vagyunk (Veletek)

Minden különbözőség ellenére abban valószínűleg mindenki egyetért, hogy így, a 6. stúdiólemezükre sikerült a srácoknak az egyik legszínesebb, legkiszámíthatatlanabb anyagukat összehozniuk. No de el is kezdem számba venni a lemez dalait:
A "Kettő bennem az én"-ről különösebben már nem is írnék, ezt már fent megtettem. Ezt követi a lemez címadó dala, a "M.A.T.T." (aminek feloldása: "Merni. Akarni. Tudni. Tenni."). Az alapgondolat dicséretes, a végeredmény viszont szerintem iszonyúan szájbarágós lett, nekem emiatt nem tetszik... Kismilliószor elismétlik ezt a négy szót, kézzel-lábbal magyarázzák, hogy "m mint meg kell tanulni merni, merni, merni, merni...." stb... Legalábbis mintha iskolában ülnék... Értékelendő persze a dal felépítésének ötletessége - mármint ennek a négy szónak a "matt"-ra való leképzése, ami ugye sakkban nyerőpozíciót jelent, ha valaki bemattolja az ellenfele király-bábuját. Ebben nagy igazság van, hogy a győzelemhez ez a négy dolog elengedhetetlen, mert csak az tud előrelépni bármilyen téren, aki mer, akar, tud és tesz is az ügy érdekében. Ez a mondanivaló mindenképpen fontos és pozitív, csak nekem ez nem tetszik benne, hogy ennyire görcsösen próbálják a "M.A.T.T." mozaikszót feloldani... Ha sejtelmesebb lenne, a hallgatóság értelmesebbje úgyis értené, mit akartak a srácok ezzel a négy betűvel üzenni...
A "Húzom a kardot" egy tipikus Road-nóta, annak minden szerethetőségével. :)
Ezt követi a "Túlzó kámfor illat". Ez már első hallásra is nagy kedvenc lett. *-* Egyáltalán nem idegen tőlük, hajaz a korábbi dalaikra is, viszont kellő újszerűség is van benne: képtelenség nem szeretni. :) Ez az időnként visszatérő dallam (ami pl. 00:35 és 00:40 között is hallható) meghatározza az egész dalt, és elképesztően fel is dobja. :) A refrént különösen szeretem.

"Aki a két kezét fonná körém szüntelen, 
aztán a fél szívét rakná elém csendesen,
annak én ugyanúgy félbe adnám cserébe
végső válaszom:
te nekem, én meg neked adom."
(Túlzó kámfor illat)

Ötödikként szerepel a lemezen a "Zsák a foltját" c. dal. Több szempontból is kuriózum ez a dal. Az első, hogy a Road-tól szokatlan módon egy énekesnő is hallható benne duettet énekelni Mátéval. :) Ő nem más, mint Földes Anett, aki azzal tűnt fel, hogy több hazai rockzenekar dalát feldolgozta (és sok más előadóét is, mint pl. az Evanescence My Immortal-ját), és youtube-on elérhetővé tette. Többek között a Road-tól is készített covert, a Nem elég c. dalukból egy zongorázós-éneklős változatot (ITT meghallgatható). Ez aztán olyannyira elnyerte a zenekar tetszését, hogy az új lemezükön bevették maguk közé egy dal erejéig. :) Egyébként tényleg zseniális ez a verzió is (bár azon nem ártana csiszolni, hogy ne ennyire orrból tolja, érdemesebb lenne pusztán torokból... :/ a tehetsége mindenesetre kétségkívül megvan). 
Visszakanyarodva a "Zsák a foltját"-hoz: mindenképpen bejövős. :) Egyedül attól nem tudtam elvonatkoztatni, hogy Anett hangja nem passzol a rockzenéhez. Akusztikus/pop vonalon tudom őt elképzelni, de egy rockcsapat mellett "keménykedni" nem (esetleg egy Evanescence-hez hasonló csapatban, vagy szimfonikus metál vonalon). Ezen még az sem segített, hogy a versék kifejezetten poposak voltak. Egyébként simán el tudnám képzelni ezt a dalt bármelyik rádióadón. :) Akárhogy is, de a 4. track mellett ez a másik nagy kedvenc.

"Most végre elmondhatom, hogy én mennyire nagyon, és csak téged,
hogy én leugranék, meg a tűzbe mennék,
meg bármit, akármit, de tényleg.

Most végre én is neked, mer' én ugyanúgy, csak kicsit jobban,
ha tudnám elmondanám, csak ne dobogna úgy
a szívem a torkomban."
(Zsák a foltját)

Ezután ugrok párat ("A jó reménység foka" unalmas csöppet nekem, a "Kígyóméreg" meg szimplán nem tudott megfogni), és el is érkezünk a "Lopott ezüstkanálhoz", ami a furcsa címe ellenére egy jó dal. :) Zúzós, kemény, odamondogatós dal, fülbemászó refrénnel és tankcsapdás lázadással a dalszövegben (nincs ezzel gond).
Az ezt követő 2 felvételről meg szintén nincs mondanivalóm, ezeket sem sikerült megszeretnem...

Ha csinálok egy gyors számvetést, ez a néhány (számomra) húzódal az albumon eléggé kevéske... Az előző, "Tegyük fel..." lemezük az én szememben fényévekkel jobb volt, az egyszerre dallamos és zúzós Road számomra az igazi. Nem kell nekik megmondóembereknek lenniük, meg mindenáron a világ problémáival foglalkozni, és közben sz*rráüvöltözni magukat, szükség van a "Világcsavargó" vagy a "Nem kell más"-féle dalokra is. Hozzáteszem: szerintem. :) Nyilván nem muszáj velem egyetérteni.
Ide most kevés volt minden nyitottságom, sok dalnál azt éreztem, hogy töltelékdalként került fel a lemezre, vagy hogy "legyen ilyen is" (aki a "Csillag lennék" c. trackre ad nekem bármiféle magyarázatot, lehetőleg sorról sorra haladva, az kap egy virtuális pirospontot... Ennek én értelmét se látom, dalnak se igazán nevezném, fogalmam sincs, ez mi.) Tényleg sajnálom, mert nagyon vártam az albumot... Továbbra is szeretem a csapatot, ezen nem változtatott ez a lemez sem, de nekem ez most neem... :(

A legjobb dal a lemezen:

Road - Túlzó kámfor illat

 

10/7,5

Címkék: hard rock 2015 7.5* |blog 2015| #Road# [magyar] ¤Hammer Records¤ ¤EDGE Records¤

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr568177600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása