HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Apocalyptica - Shadowmaker (2015)

**Valcsa** 2015.12.31. 01:03

apocalyptica_shadowmaker_2015.jpgJó eséllyel ez lesz az utolsó blogbejegyzésem - idén. :) És mi lehetne tökéletesebb választás, mint az Apocalyptica. ^^ Számomra ők mindig is egy különleges kis szegletét alkották a szimfonikus metalnak, és ez már valószínűleg így is marad. :) Az a helyzet, hogy bár 5 évet várakoztatták a rajongókat az új anyagukkal, én ezúttal sem csalódtam, sőt, teljesült egy vágyam is: kaptam egy Apocalyptica albumot, ahol szinte az összes dalban van vokál is. *-*
Mikor 1 évvel ezelőtt bejelentette új albuma érkezését a csapat, és azt, hogy Franky Perez is közreműködött a dalokban, még nagyon úgy tűnt, hogy Franky állandó énekesük marad. Azóta ez már nem tűnik túl valószínűnek, ugyanis teljes értékű tagként egyetlen hivatalos platformon sincs feltüntetve, ha pedig mégis szerepel a neve, akkor csak mint turné-énekes. Egyébként meglepően sokan voltak kiakadva Franky felbukkanása miatt (aki egyebek mellett onnan lehet ismerős, hogy a System of a Down-os Daron Malakian csapatában, a Scars on Broadway-ben gitározott egy ideig), legtöbben azt sérelmezték, hogy nem passzol a hangja ehhez a műfajhoz. Hát, én ezzel tudnék vitatkozni. Szerintem nemhogy passzol, de még sajátos ízt is visz bele. Szeretem. :) Bár azt nem tartom túl valószínűnek, hogy több Apocalyptica-lemezen is fog szerepelni (esetleg csak egy-egy dal erejéig)...
A "Shadowmaker" a zenekar 8. stúdiólemeze (ötletes a borítón lévő felirat is, mert az "o" betű egyszerre mintáz egy csellót és egy 8-as számot, ami a lemeznek az Apocalyptica-diszkográfiában elfoglalt helyére utal).

Megjelent: 2015. április 17.

Tagok:

Eicca Toppinen (szólócselló, nagybőgő, ütősök, programozás)
Paavo Lötjönen (ritmuscselló)
Perttu Kivilaakso (szólócselló, programozás)
Mikko Sirén (dobok, nagybőgő)

Közreműködött:

Franky Perez (vokál)

Tracklist:

01. I-III-V Seed of Chaos (instrumental)
02. Cold Blood
03. Shadowmaker
04. Slow Burn
05. Hole in My Soul
06. House of Chains
07. Riot Lights (instrumental)
08. Sea Song (You Waded Out)
09. Till Death Do Us Part (instrumental)
10. Dead Man's Eyes
+ Reign of Fear (instrumental) [Track 05] [limited edition bonus track]
+ Come Back Down [Track 9] [limited edition bonus track]

Ez a számlista így ebben a színezetében is eléggé beszédes már, talán nem is kellene túl sok mindent hozzáfűznöm... :D De azért egy keveset mégis... :)
A lemez első klipes dala a "Shadowmaker" volt, engem ez akkor még egyáltalán nem sodort magával, nem éreztem benne úgy különösebben semmit, ami miatt nekem ezt szeretnem kellene (aztán persze mikor már hallgattam a lemezt, pláne mikor sokadjára hallgattam, akkor már akaratlanul is kezdtem megszeretni :D). Mikor azonban kijött a második dal is, videóval kísérve, a "Cold Blood", na akkor már tudtam, hogy ezúttal is eltalálták a dolgokat, nem is aggodalmaskodtam tovább, hogy milyen lesz az új lemez... :D Franky hangját nagyon megszerettem, szerintem fantasztikusan jó hangja van. Ahol ez leginkább kiütközött, az a "Sea Song", totál libabőr az egész - a srácok csodás csellózenéje, Franky énekével fűszerezve. (Egyébként ezt a dalukat is hallottam élőben is, és valami fenomenálisan hat úgy is, Franky pedig teljesen stúdióminőségben nyomja, sehol egy hamis hang... Tudták ők, hogy kit kell maguk közé befogadni - még ha csak ideiglenesen is... :) ). 
A "Dead Man's Eyes"-ban nem kevésbé bámulatos Franky énekbeli teljesítménye: alapból dallamilag nem lenne kedvencem ez a dal, de az ének minősége eléggé felhúzza. 
A vokálos dalok közül abszolút kedvenc még a "Slow Burn", ami az egyik legdúdolgathatósabb dal az egész lemezen, no nem mintha a dal témája erre okot adna, de a dallam annál inkább.
A "House of Chains" egy tetőtől talpig hard rock dal. :) Attól viszont sehogy sem sikerült elvonatkoztatnom, hogy a refrén kezdőszólamai totál ugyanazok, mint a Papa Roach "Getting away with Murder" c. dalának refrénjében... :D Ezt leszámítva szeretem ezt is. :)
A "Till Death Do Us Part"-ban a tősgyökeres Apocalyptica-tagoké a főszerep. Ebben ismételten csak bebizonyítják, hogy miért is lehet őket nagyon szeretni. :) Gyönyörű lett ez a daluk is (mint pl. az előző lemezükön megjelent "Sacra", ami az én szememben a srácok eddigi egyik legtökéletesebb alkotása - csodás, imádom! *-*). Zseniális, ahogy váltakoznak benne a lírai, lágy, kifinomult részek a durvulós, sötét, agresszív szólamokkal. Ezeknél a húzásaiknál érzem azt, hogy francba a vokállal; ha ilyen gazdag, varázslatos zenét tud valaki játszani, minek ide szavak? :) Ha csupa ilyen fogós szerzeményből állna minden albumuk, én komolyan nem hiányolnám többé mellőlük az énekest sem.

...És már el is érkeztünk a bejegyzésem végére... Én meg őszintén nem tudom, hogy melyik dalra irányítsam leginkább a figyelmet... Ami szóba jöhet, mint a lemez legjobb dala: Cold Blood, Slow Burn, House of Chains, Sea Song... Ezúttal én ennél maradok, de kötelezően hallgatandó a másik három is (és persze a "Till Death Do Us Part" is!). :)

Apocalyptica - Cold Blood

 

10/9

Címkék: 2015 progresszív metal 9* symphonic metal alternativ metal |blog 2015| [finn] ¤Eleven Seven Music¤ cello metal #Apocalyptica#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr358213830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása