HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Atreyu - Lead Sails Paper Anchor (2007)

**Valcsa** 2016.01.28. 23:04

atreyu_lead_sails_paper_anchor_2007.JPGLassan eltelik egy hónap az évből, én meg még nem írtam egyetlen albumról sem! o.O Na most ezen változtatok gyorsban... :D
Az évvel együtt a suli is elkezdődött nekem, megint, úgyhogy még ha máskor nem is túl sokat, de a buszon hallgatok bőven zenét. :) Pár hete pl. az Atreyu 2007-es korongjára pörögtem rá totálisan. Mindenképpen szerettem volna bővíteni a blog repertoárját, és valami olyat választani, amilyen még nem volt: ekkor került utamba az Atreyu "Blow" c. dala, aztán meg ezen felbuzdulva az egész lemez - és én ezzel aztán teljesen jól el is voltam (bővebben majd lent). 
Az Atreyu egy 1998-ban alakult amerikai metalcore zenekar. Eredetileg Retribution néven kezdték pályafutásukat, de aztán lecserélték Atreyu-ra, Michael Ende "A Végtelen Történet" c. híres meseregényének egyik főszereplője után (a magyar fordításban egyébként Atráskónak hívják). [Én személy szerint még nem olvastam, csak elkezdtem, még évekkel ezelőtt, de akkor épp nem voltam fantasyra fogékony hangulatomban, úgyhogy annyiban is maradt... De ami késik, nem múlik... :)]
'98-ban sikerült is kiadniuk egy EP-t, amit a fellépéseiken lehetett megvásárolni. Ezután megjelent egy második EP-jük is, amit aztán egy lemezszerződés követett a Victory Records-nál 2001-ben. 
Eddig hat nagylemezük jelent meg, a legutóbbi "Long Live" címmel tavaly szeptemberben. A "Lead Sails Paper Anchor" a csapat negyedik stúdióalbuma.

Tagok:

Alex Varkatzas (szólóvokál, harsh vokál, dalszövegek)
Dan Jacobs (szóló- és ritmusgitár)
Travis Miguel (ritmus- és szólógitár)
Marc McKnight (basszusgitár, háttérvokál)
Brandon Saller (tiszta vokál, dobok, ütőhangszerek)

Tracklist:

01. Doomsday
02. Honor
03. Falling Down
04. Becoming the Bull
05. When Two Are One
06. Lose It
07. No One Cares
08. Can't Happen Here
09. Slow Burn
10. Blow (ft. Josh Todd)
11. Lead Sails (And a Paper Anchor)
12. The Squeeze (On Re-release)
13. Epic (Faith No More cover) (On Re-release)
14. Clean Sheets (Descendents cover) (On Re-release)

Bevallom, szkeptikusan kezdtem hallgatni ezt a lemezt. Oké, hogy a Blow c. daluk betalált, de amikor elölről kezdtem hallgatni ezt az albumot, egyből arra gondoltam, hogy na ez is jó tucat lesz... Aztán mikor már több daluk is lement, akkor kezdtem úgy igazán rákapni, azóta meg minden egyes újra-hallgatással csak egyre jobban és jobban szeretem, nem csak magukat a dalokat, de konkrétan ezt az egész stílust, amit idepakoltak nekünk a srácok ezen a lemezen. :) Hasít, ahol kell, de meghúzza a gyeplőt, mielőtt még szakadékba rohannánk - és ez a játék zajlik le minden dalukban, amit én speciel totálisan élveztem.
Kezdhetném egyesével kielemezgetni a dalokat, de ez most szükségtelen, mert szinte kivétel nélkül imádom mindegyiket. :)) A pirossal kijelöltek között igazából semmilyen sorrendet sem tudnék felállítani, épp ezért... :D
Amit viszont külön kiemelnék, az a Blow, amit a Buckcherry nevezetű zenekar énekesének, Josh Todd-nak a vendégszereplésével vettek fel. (A Buckcherry-ről sem volt még szó, pedig nem most hallok róluk először, de ami késik, garantáltan nem múlik... :) ). Emellett pedig mindenképpen említést érdemel a címadó dal, ami kellően kilóg a sorból. Őszintén, olyan homályosan fogalmaznak a szövegben, hogy gyakorlatilag nem lehetne pontosan rámondani, hogy miről is szól, de talán részben ettől is működik. Másrészt meg a dallama és a hangulata miatt. A refrén, no meg ez a szomorkás atmoszféra engem teljesen megfogott. Nagy meglepetés volt ez a dal, de örülök, hogy felkerült a korongra. 
"Legjobb dalt" választani most sem könnyű... Ami leginkább szóba jöhet, az a Doomsday, a Becoming the Bull, és a Blow. És mivel igazából bármelyik lehetne, annyira mindegy, így most legyen ez kiemelve... :D Ha már a lemezen is ez a legelső dal...

Atreyu - Doomsday

 

Maximálisan pozitív csalódás volt ez a csapat, sok ilyet kérek még! :)

10/9

 

Címkék: punk 2007 metalcore hard rock 9* alternativ metal [kaliforniai] ¤Roadrunner¤ [amerikai] ¤Hollywood¤ |blog 2016| #Atreyu#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr38327466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása