HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Kowalsky meg a Vega - Varázsszavak (2016)

**Valcsa** 2016.08.04. 17:42

kowalsky_meg_a_vega_varazsszavak.jpgIdén megjelent a zenekar nyolcadik nagylemeze is. Mivel a Kowáék zenekara az egyik kedvenc hazaim, így nyilván ezúttal is tűkön ülve vártam - bár őszintén bevallom, nem fűztem hozzá túl nagy reményeket, mert a 2015 elején kiadott előfutár, a "Varázsszavak" c. daluk sem tetszett már... :/ Legalábbis a refrén... Holott ennek kellene a legfogósabbnak lennie... Úgyhogy kissé csalódott voltam... :/ Aztán tavaly májusban jelentkeztek egy újabb dallal, a "Sírig tart" cíművel. A klippje valami elképesztően kreatív és jópofa lett. :) Maga a dal is fülbemászó, nagyon szerethető, úgyhogy megint kezdtem reménykedni... Majd idén januárban érkezett a "Mit mondjak még". A mondanivaló ötcsillagos, de valami miatt mégse tudtam egyből megszeretni ezt a dalt, jó néhányszor meg kellett hallgassam - aztán most ott tartok, hogy ez az egyik kedvencem a lemezről. :)

"Ami vagy ,amit hinni se mersz,
Hogy egyedi vagy, ami csak te lehetsz -
Hogy ami bánt, az is szebbre csiszol,
Amit látsz, amit érzel, azt értsd meg jól.
Hogy többet érsz, mint az éveid száma,
A ruhád, cipőd, autód ára,
hogy a twitteren, facebook-on mennyi az arc,
aki bejelölt, vagy annál, hogy mire tart.

(...)

A nehéz éveket
Köszönd,hogy ennyi csak,
Jól tudod, mindig van,
Akiknek sokkal több akad."
(Mit mondjak még)

A lemez megjelenése után a siker persze borítékolható volt (ekkora rajongótáborral a hátuk mögött nem is csoda): a megjelenést követő napon már aranylemez lett a "Varázsszavak", 4 nappal később pedig már a platinalemez státuszt is elérte. Az album a szokott módon, ezúttal is a MOL benzinkutakon szerezhető be, 990 ft-ért.

Megjelent: 2016.04.05.

Tagok:

Balázs Gyula "Kowalsky" (ének)
Szórád Csaba "Jimmy" (basszusgitár)
Vajda Péter "Sóder" (dobok)
Vidák Róbert "More" (akusztikus gitár, vokál)
Vajda Tamás "Carlos" (gitár, vokál)

Tracklist:

01. Mit mondjak még
02. Hiszek benne
03. Ez a mi mesénk (km. FankaDeli)
04. Varázsszavak
05. Lélekszerelő
06. Csend legyen!
07. Éjféltől éjfélig
08. Idővel
09. Amilyen hülye vagy... (Daddy's Version)
10. Nekem elég (km. Geszti Péter)
11. Az élet az igazi R'n'R
12. Sírig tart
13. Játszd újra!

Tovább menve a számlistán: a Hiszek benne egy elég érdekes momentuma a lemeznek. A hangszerek mellett különböző effektek is bele vannak keverve a dalba, mint pl. a cipősarok kopogása, az autó ajtajának csapódása, sőt, kisbaba kacaj is. :) 
Az "Ez a mi mesénk"-et régi ismerősként üdvözölhetjük: ez a dal már korábban megjelent, a FankaDelivel készült 2012-es Expedíció albumon. Igaz, akkor még teljesen máshogy hangzott, most újrahangszerelték, "Vegásították" (ahogyan a 2014-es nagylemezükön az eredetileg szintén Kowa & Fanka dalt, a "Bölcsődtől a sírodig"-ot is). Tökmindegy, milyen verzióban adják elő, imádom. :)
A Lélekszerelő, a legtöbb Kowa-dalhoz hasonlóan a pozitív életszemléletre próbál tanítani. Emellett a dallama is szerethető, dúdolgatható. :)

"Lehet, hogy nem lesz minden nap
mese, de eddig sem volt az,
Valahogy mégis túléltük,
és erőt ad az emlékük."
(Lélekszerelő)

A "Csend legyen" kellemes meglepetés volt a lemezen. Ezt inkább a Black-Out-tól tudnám elképzelni (Kowalsky korábbi zenekara), a Kowalsky meg a Vegától kissé szokatlanul hat, mindenesetre egyik kedvencem a lemezről, épp a különcsége miatt. Kérünk ám ilyen zúzósabbakat majd az összes többi albumra is! ^^
Témáját tekintve is indokolt a zenei stílusváltás ennél a dalnál, itt már nyoma sincs az optimizmusnak, sőt határozottan pesszimista jövőképet kapunk:

"Mikor kimondatik az ember összes szava,
Mikor már gép legel az összes szent helyen,
Mikor már Földanyánkhoz bújni nem lesz hova,
Lesz majd, hogy azt kívánjuk már csak, hogy csend legyen..."
(Csend legyen)

Az Éjféltől éjfélig és a Sírig tart nekem valamiért nagyon összefolyik, leginkább a refrénjük miatt (az Éjféltől éjfélig refrénjénél van, hogy majdnem a Sírig tartot kezdem dúdolni). :) Ennek ellenére olyan "szívesen hallgatós" mindkettő: az Éjféltől éjfélignek leginkább ezt a kicsit "westernes" nyitányát szeretem, a Sírig tart meg úgy tökéletes, ahogy van. :)

"Ami az enyém tiéd is,
Így megy ez.
Örömöd az enyém is,
Csak így lehet.
Ha vérzik, én kötözöm be
a szíved,
A síromra te vésed majd fel, hogy:
Ég veled!
S.Í.R.I.G tart, mer' ez S.Í.R.I.G!
(...)

Nem hagylak, ha azon rágódsz, akárki milyen béna,
És te szólsz rám, hogy ha nyavalygok, sajnálom magam néha.
Még ha van is, hogy nem értünk néhány
tényleg szörnyű dolgot,
Hogy hogy hagyhat az Isten Földanyán sok mocskos foltot,
De hát, tudjuk jól, hogy minden emberszívet két lény mozgat:
Egy ördög, meg egy angyal,
Azzá lesz, amelyikre hallgat."
(Sírig tart)

Az "Idővel" kicsit szíven ütött. Ugyanis áprilisban (a lemez megjelenésekor) volt 2 hónapja, hogy szakítottunk expárommal. Nem volt egyszerű, mert 8 évig alkottunk egy párt, gyakorlatilag együtt nőttünk fel, egymás mellett váltunk gyerekekből felnőttekké (15-16 éves korunk óta voltunk együtt). Rengeteg emlék van mögöttünk, sok-sok mérföldkő az életünkben, de nem váltunk el valami szépen, azóta nem is beszélünk. Már eljutottam arra a szintre, hogy már nincs kedvem "egymásra mutogatni", mindketten hibásak vagyunk, hogy hagytuk kihűlni köztünk ezt az egészet, és hogy gyakorlatilag elidegenedtünk egymástól. Szerintem ez a dal most már mindig erre a kapcsolatomra fog emlékeztetni...
Az újrakezdés bennünk sem merült fel, inkább azt a megoldást választottuk, hogy "szebb utat" keressünk, másvalaki oldalán, és hogy a hibákból tanuljunk, hogy velük ezeket már ne kövessük el újra...

"Annyi minden van már mögöttünk,
Szavak sem kellenek, hogy halljalak,
Sokszor van, hogy magam sem értem,
Hiába nem akarlak: megbántalak.
Miféle szellem a szeretet bennünk?
Amennyit adni tudsz, vissza annyi jár.
És ha majd el kell köszönnünk,
Ez az egy híd örökre köztünk áll.

Ha újra kezdhetnénk,
Annyi mindent másképpen tehetnénk,
De azok úgy már mások, és nem mi lennénk.
Újra kezdhetnénk,
De most is szebb utat kereshetnénk,
Idővel minden hibánkból áldást vehetnénk."
(Idővel)

Éles váltással következik egy kis vidámkodás, az "Amilyen hülye vagy..." c. dal formájában. :) Az "Ez a mi mesénk"-hez hasonlóan ez is egy átdolgozott verzió, az eredeti dal az előző, "Még nem Éden" lemezükön jelent meg, 2014-ben. Ez annyira nem zsánerem, mindenesetre egy kis plusz színt csempész az albumra. :)
A "Nekem elég" alapból egy tök jó dal lenne, ha nem vendégszerepelne benne Geszti Péter... :/ (Amúgy is rém stílusidegen az ő hangja ettől az egésztől, amit Kowáék csinálnak...) Őt amúgy sem igazán csípem zeneileg, úgyhogy emiatt (hiába imádtam Kowalsky énekbetéteit a dalban) nem szoktam hallgatni ezt...

"Szakad az ég,
nekem elég,
hogy én csak addig éljek, amíg meghalok,
de ne kelljen az lennem, aki nem vagyok.
Nekem elég,
egy élet elég,
de mindig úgy jöjjenek el a hajnalok,
hogy nekem égnek szemedben a csillagok."

(Nekem elég)

A "Játszd újra"-ra először a zenei alapja miatt figyeltem fel. :) Az elején ez a játékos gitártéma elég ütősre sikeredett, meghatározza az egész dal alaphangulatát. :)

Összegezve: Végeredményben most sem csalódtam Kowáékban, bármennyire is tartottam eleinte ettől a lemeztől. :) Igaz, jó párszor végig kellett hallgatnom, mire ennyire hozzám nőtt ez az album is.
"Fogyasztása" Kowalsky-fanoknak egyértelműen kötelező, mindenki másnak meg szimplán csak nagyon ajánlott. ;)

Kedvenc dal az albumról (szinte az összes, amit fent pirossal kiemeltem :D de most ezt fogom ajánlani, ha még nincs herótotok tőle - a rádiók is imádják :)) ) :

Kowalsky meg a Vega - Mit mondjak még

 

Eddig megjelent klipes dalok:

10/9

Címkék: pop rock rap 2016 funk rock alternativ rock 9* [magyar] |blog 2016| #Kowalsky meg a Vega# ¤MFM¤

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr298915922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása