HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Nova Prospect - Szemben az óriás (2015)

**Valcsa** 2016.10.19. 16:45

nova_prospect_szemben_az_orias_2015.jpegNagyon bánom, hogy lemaradtam erről a korongról, mikor tavaly júniusban a HammerWorld magazin mellékleteként osztogatták... (Pechemre én meg épp tavaly júliustól lettem rendszeres HW vásárló, mikor a Dalriada "Áldás" lemeze volt a melléklet - nem is tagadom, hogy nekem ez volt a legnagyobb húzóerő az egészben, nem is maga az újság. Aztán azóta rászoktam a magazinra is, úgyhogy veszem és olvasgatom rendületlenül. :) ).
Számomra ez a csapat egy óriási pozitív csalódás volt. :) Van egy olyan hülye szokásom, hogy a hazai új rock/metálzenekarokat kicsit szkeptikusan kezelem eleinte, mert valamiért az van bennem, hogy "na, itt egy újabb zenekar, aki előadja magáról, hogy majd ők megreformálják ezt a műfajt és majd jobbat tudnak, mint az előttük próbálkozó számtalan banda, ami aztán - jobb esetben - egy-két lemez után a süllyesztőben végezte, és már a kutya se emlékszik rájuk...". Kicsit szégyenkezve vallom be, hogy igen, a Nova Prospect esetében is így voltam, nem igazán hittem benne, hogy a "meghallgatom, ha nincs jobb" szintet átlépve tudnak nekem olyat mutatni, amit tényleg szívesen kapcsolok be. Hát, ők meghozták most az áttörést, és bebizonyították nekem, hogy az előítéleteimet bizony ideje levetkőznöm, már ami az új magyar metálzenei csapatokat illeti...
A Nova Prospect egy, 2007-ben indult kecskeméti zenekar. A Booboo's Punch nevű csapatból alakultak, amiből aztán Kiss József gitáros, Kiss Dániel dobos és Schautek Bálint sampleres vezényletével jött létre a jelenlegi formáció, Pásztóy Balázs basszeros és Besnyő Gabriella énekesnő csatlakozásával.
Nem titkolt céljuk, hogy olyan zenét játszanak, ami halad a korral (nevük is erre utal: nova -> új, megújított; prospect -> kilátás), és vegyít különböző stílusokat: a rock/metál adja a dalaik gerincét, amibe aztán pop, hip-hop, drum&bass, r&b elemeket csempésznek.
Bemutatkozó demójuk szerzői kiadásban jutott el a közönséghez, 2006-ban "Főnix" címmel, a koncertezéseket viszont csak a demóra érkezett pozitív visszajelzések után, 2007 nyarán kezdték el - és azóta nincs is megállás. 
A "Szemben az óriás" a zenekar második stúdiókorongja (ezeken kívül 5 EP-jük jelent még meg).

Megjelent: 2015.06.11.

Tagok:

Besnyő Gabriella (ének)
Kiss Dániel (dob)
Kiss József (gitár)
Nagy Zsolt (basszusgitár)
Schautek Bálint (sampler)

Tracklist: 

01. Ha félsz...
02. Diadal
03. Felhővár
04. Itt az idő!
05. Menedék
06. Amíg van benned élet (ft. Halák Árpi)
07. 333
08. Orion
09. Egy szó (ft. Siklósi Örs)
10. Credo
11. Nincs végzet

Ez az album bizony nagyon rendben van. :) Nem tudom, az első lemezük milyen volt (de ezután mindenképpen meghallgatom majd azt is), ez viszont stabilan tart egy adott irányba zeneileg, szövegvilágot tekintve, és kb. minden téren - mindezt úgy, hogy nem válik unalmassá és színtelenné, mert a lendület mindvégig megmarad. És talán az a legszebb az egészben, hogy ha csak a zenei alapot hallanám meg bárhol, egyből tudnám, hogy ez bizony a Nova Prospect, olyannyira sajátos ízt sikerült adniuk a zenéjüknek - és ezt én nagyon bírom. :) Nem utolsó sorban pedig mindenképpen szót kell ejtenem Besnyő Gabriella, a zenekar énekesnőjének hangjáról, ami egyszerűen tökéletes, és nagyon belepasszol a zenekar zenéjébe (azzal a fajta énekhanggal rendelkezik, amit simán el tudnék képzelni bármilyen zenei alappal, mert egyiktől sem stílusidegen, nincsenek benne felesleges manírok, épp csak annyi, amennyi kell). Mellesleg kár is lenne tagadni, hogy kicsit a Paramore-t idézte nekem Gabi énekstílusa és hangja, + a zene is: ha a Paramore alteresebb stílusban nyomulna, akkor valami ilyesmit játszanának, mint a Nova Prospect. :) 
Áttérve a dalokra: én speciel legelőször az Amíg van benned élet c. dalukat hallottam, és Gabi hangjára egyből felkaptam a fejem - még ha először maga a dal nem is annyira nyűgözött le; kivéve a refrén, mert az eléggé fogósra sikeredett. Ebben a számukban egyébként egy screamvokál-betét erejéig, valamint háttérénekesként vendégszerepel a Stubborn nevezetű csapat énekese, Halák Árpi. (Stubborn-ajánló nem hiszem, hogy várható majd a blogomon, belehallgattam ugyan a zenéjükbe, de nem az én stílusom...)
Aztán beszereztem az albumot, és a következő dal, amit nagyon megszerettem, az az "Egy szó" c. felvételük. Ezt az AWS-frontember Siklósi Örs közreműködésével készítették el - én mondjuk ebből kifejezetten hiányoltam Gabit, ő csak háttérvokálozik, igazából Örs viszi el a hátán az egész dalt, már ami az ének-részét illeti.
Ezeken kívül még további 4 dalt tudnék a lemezről kiemelni, amit én bárhol bármikor szívesen hallgatnék. :) A "Ha félsz..." teljesen jól kijelöli azt az irányvonalat, amin aztán az egész lemezt végigvezeti a zenekar: popos-metálos elegy, "powerpop". A "Diadal" pl. bármelyik rádióban is megállná a helyét, klasszikus poprock dal, nagyon dallamos, egy refrén után már simán dúdolhatjuk. :) Egyik kedvenc erről a korongról.
A "Felhővár" visszavesz a lendületből, látomásszerű kiugró a többi dal közül, de ettől függetlenül is ugyanolyan szerethető, mint a fentebb említettek, és nem kevésbé fülbemászó a dallama. 
Utolsóként pedig, amit még kiemelnék, az a "Credo" (a szó maga "életelvet", "hitvallást" jelent). Amellett, hogy a dal végén háttérvokálként több dalukból is elhangzik egy-két mondat, ebben szerepel az az ominózus mondat is, amiből az album címe is ered:

"Még élek, nekem bár nem volt semmi más,
nem félek, bár velem szemben az óriás."

Én őszintén sajnálom, hogy ennyire kevés figyelmet kap hazánkban ez a zenekar. Pedig hozzájuk hasonló tehetséges zenészekkel működő, igényes mai zenét játszó zenekar itthon sajnos ritka, mint a fehér holló. Értem én a kritikát, amit sok helyen megfogalmaznak a csapattal szemben: a metálkedvelőknek ez túl pop, a rádiókba viszont már túl hard, egyszóval nem passzol be sehová. Ez viszont nem feltétlenül baj, mert hiszem, hogy ennek is van piaca, csak patrónust kellene találniuk hozzá, akinek megfelelő tapasztalata van, és egyengetné a srácok útját koncertezések terén, hogy minél szélesebb körben bemutatkozhassanak - és mindezt anélkül, hogy meg akarná őket változtatni. Én személy szerint nagyon megszerettem a Nova Prospect zenéjét, stílusát, úgyhogy én mindenképpen vevő leszek a továbbiakban is a lemezeikre, és már most várom, legközelebbre mit tartogatnak számunkra... :) (Addig pedig mindenképpen jönni fogok még az első stúdiólemezükkel, a 2009-es "Lépj ki az árnyékból..."-lal, és talán a középlemezeikre is sort kerítek majd.)

Bár elég sok kedvencem lett a lemezről, ezúttal ezt emelném ki. Tipikusan az a dal számomra, amit minél többször hallgatok meg, annál jobban imádok. :)

Nova Prospect - Amíg van benned élet (ft. Halák Árpi)

 

(Klippes daluk egyelőre nincs erről a lemezről, viszont a számlista összes trackje meghallgatható a hivatalos youtube-csatornájukon, itt: https://www.youtube.com/user/novaprospectband/videos )

10/8,5

Bővebben a zenekarról:

https://www.facebook.com/NovaProspectHungary

Címkék: pop rock elektro 2015 powerpop 8.5* alternativ metal [magyar] ¤EDGE Records¤ |blog 2016| #Nova Prospect#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr5011810135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása