HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Depresszió - Vízválasztó (2011)

**Valcsa** 2011.11.25. 14:28

Majdnem 1 hónap késéssel írom ezt a posztot - előbb is akartam már életjelet adni, de hát a főiskolás élet már csak ilyen, még az életjelet is elnyomja... -.- :/ (Persze, csak annál, aki komolyan veszi... Én meg kénytelen vagyok.)
Az elmúlt hetekben egykori kedvenc bandám, a Depresszió új albumát vettem górcső alá. Igazából meg is lepett, mikor láttam, hogy megjelent, hisz a korábbiakkal ellentétben nem volt kismillió helyen "beharangozva", és semmiféle anyag nem jelent meg róla korábban.
Nagyon tartottam tőle; mikor megjelent, erősen gondolkodtam rajta, hogy kell-e ez nekem egyáltalán... :/ Mert oké, jó volt az előző album is, de már valahogy nem olyan ütős, mint azelőtt. Aztán mégiscsak meghallgattam... Aztán csak hallgattam, meg hallgattam, heteken keresztül (szinte csak ezt). És jó. :) Valahogy hangzás-minőségben is, hangszerelésileg is több, mint amit az előző korongon kaptunk. Kerültek azért erre is viszonylag gyenge darabok (mármint szövegileg és zeneiekben - de minőségre ezek is hibátlanok), amiket annyira nem tudok értékelni, de a legtöbb azért ott van. ;)
"...kár még temetni minket..." - énekli Feri rögtön a második trackben. Ha a zenei munkásságukra értjük, tényleg kár őket temetni, mert ezzel most - legalábbis szerintem - valamelyest bizonyították, hogy tudnak ők még régi Depi lenni. :) Köszönöm nekik, hogy most egy kis darabkát visszakaptam az igazi Depresszióból. "Az öröm beszél" szerintem nagyon emlékeztet az "Egy életen át"-albumukon található dalokhoz (és a korábbiakhoz), és az "Ellensúly" is megvett kilóra - tényleg kellemes meglepetés volt, na... :) Most egyelőre visszaszívok minden negatívat, amit az utóbbi időben írtam róluk. Nagyon remélem, hogy ezen a vonalon haladnak tovább, mert ez jó.
Bár a Depresszió sem a sziporkázó szövegei miatt híres, mégis a "Te vagy a szerem" refrénje pl. roppant frappáns. ;)

"Te vagy a SZER, te vagy az ELEM,
amitől energiát kapok, ha újra vár a küzdelem.
Te vagy a SZER, te vagy az ELEM,
én a függőség vagyok, kölcsönös az érzelem."


(Direkt emeltem ki ezeket a szavakat, összeolvasva még több értelme van. ^^)
Persze, azért annyira ne szaladjon el az a bizonyos ló, mert 10*-os éppen ez sem lett, de mindenképpen jobb, mint az előző, több kedvencet találtam rajta. A "Jön a reggel" pl. már első hallásra megfogott. Talán ez az album legnyugisabb pontja, és sokaknak talán épp ezért nem tetszik, de mégis: számomra a zene és a szöveg is egész egyszerűen mestermunka.
(Azért ez az optikai csalódásos D betű a borítón is nagyon ötletes. ;) )

Tracklist:

01. Te vagy a szerem
02. Az öröm beszél
03. Ellensúly
04. Térden vagy talpon

05. Túl messze
06. Ezen az állomáson
07. Egyformább
08. Megyek előre
09. Tisztelet
10. Álom az álomban
11. Második vér
12. Jön a reggel

Akár "utolsókból lesznek az elsők" kijelentéssel választhatnám a 12-es track-et is kedvencnek (mellesleg tényleg kedvenc), de mégis inkább egy pörgősebb dalt emelek most ki, hátha sok csalódott régi rajongónak - velem együtt - ismét megjön ettől a Depresszióhoz a kedve. :) Tegyetek vele egy próbát. ;)

Depresszió - Ellensúly

 

Osztályzat: 10/8,5

Címkék: rock 2011 magyar előadó 8.5* |blog 2011| #Depresszió#

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr703410973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2013.09.12. 09:07:33

Bár nem a szó legszorosabb értelmében jelentkezik új albummal a Depresszió (elvégre csak 2 új stúdiófelvétel lesz rajta, a maradék 14 dal pedig régebbi dalok koncertfelvételei), mindenesetre a Hammerworld októberi számához ajándékba fog járni a csapat "Csak a zene" c. friss kiadványa. :) Aki szeretne 999 ft-os áron hozzájutni a lemezhez + az újsághoz együttesen, október elejétől ne felejtsen el betérni valamelyik újságárushoz. ;)
Az egyik új dal a lemezről már elérhető a youtube-on:
www.youtube.com/watch?v=KRP1srzUjTI
Bővebb infó, számlista a Hammerworld oldalán:
hammerworld.hu/2013/09/06/depresszio-az-oktoberi-hammer-cd-melleklete-lesz-csak-a-zene/
süti beállítások módosítása