HTML

Kövesd a blogot Facebook-on is!

Zene füleimnek...

A blogon szereplő bejegyzések NEM KRITIKÁK! Úgy gondolom, a kritikákat hozzáértő emberek írják, én pedig nem vagyok kritikus, és ez a blog sem egy kritikai blog! Ez egy naplószerű blog, személyes gondolatokkal, történésekkel... Ha nem tetszik, amiket írtam, csak úgy, saját szórakoztatásra, akkor keressetek olyat, ami tetszik, és ne álljatok le szitkozódni, sértegetni, trollkodni. Köszöntem... Akik viszont a zenék miatt jöttek, és nem piszkálódni, azoknak üdv itt, és jó böngészést, zenehallgatást. =) ---------------------------------------------------------------------------------------------------Kedvenc vagy épp "nemkedvenc" albumaim gyűjtőhelye - egyszóval minden, amit valamikor, valahol hallottam, és amiről majd viszonylag röviden, nem túlragozva, kertelés nélkül majd jól megmondom a magamét. Ne lepődjetek meg egy-egy albumon, hogy mit keres itt: utálok úgy leszólni egy bandát, hogy nem is ismerem a zenéjüket... Ennek nem vagyok híve... Egyébként - mint ahogy hamarosan ki is fog derülni, ha tovább böngészel - leginkább a rock, metál műfajban, valamint ezek alműfajaiban kalandozom majd (néha lehetséges, hogy becsúszik 1-1 olyan lemez, aminek nem sok köze van ezekhez a műfajokhoz, de ha tetszik, akkor mindenképpen fogok ilyenekről is blogolni) A bejegyzésekben pirossal kiemelt trackekre felhívom figyelmeteket, mert nekem nagyon tetszenek. Hátha másnak is. Minden albumot pontozok 1-10es skálán, kiemelve az általam legjobbnak vélt dalt. Jobb oldalt különböző szempontok szerint böngészhettek is a bejegyzések között, valamint összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes linket is, ezeket is érdemes meglesni. :) Nem vagyok szakértő, se újságíró. Ezek kizárólag csak egy zenebolond firkálmányai az általa hallgatott/hallott albumokról - szigorúan szubjektíven. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Ha letöltés miatt tévedtél be, akkor csalódni fogsz: itt nincsenek letölthető albumok, és nem is lesznek. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Az előadókkal illetve a megjelenésekkel kapcsolatos háttérinformációk forrása az előadók hivatalos oldalai, valamint a magyar és angol nyelvű wikipédiás oldalak. --------------------------------------------------------------------------------------- A blogot indítottam: 2010.07.27.

Heti toplistáim, új dalokkal:

(katt a képre)

weekly_top.jpg

Online látogatók száma:

Véleményezett albumok

Előadó, kiadó, év, nemzetiség, műfaj, értékelés

Címkefelhő

Kommentek

  • Slepy: Nekem is a Halo On Fire a kedvencem erről az albumról. :) (2017.06.09. 20:55) Metallica - Hardwired… to Self-Destruct (2016)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: No igen, lassan már sajnos erről lesz híres a Nightwish, hogy minden énekesnőjüknek ilyen látványos módon kötnek útilaput a lábára... :/ Floor helyében én ezek után már nem lennék... (2016.11.23. 17:26) Nightwish - Once (2004)
  • Spectroli: Most nem értek egyet veled. A TNotB a kemény zene, egyik legnagyobb mesterműve. (2016.11.23. 17:10) Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
  • Jurancsik Eszter: @**Valcsa**: Felhagytak, amikor Anette-t kivágták a csapatból (véleményem szerint ugyanolyan gusztustalan módon, mint Tarját, csak kisebb hajcihővel...). Anette szólómezén bebizonyította, hogy tehet... (2016.11.23. 17:10) Nightwish - Once (2004)
  • **Valcsa**: @Jurancsik Eszter: Ez teljes mértékben így van. Kettejük hangja nagyon különböző, ezért sem értettem, miért kell erőltetni, hogy Anette régi Nightwish dalokat énekeljen... :/ Valljuk be, Tarja azért... (2016.11.22. 10:33) Nightwish - Once (2004)
  • Jurancsik Eszter: Sajnos annak idején Tuomas agyszüleménye volt, hogy Anette énekeljen Tarjás dalokat is. A gáz csak annyi, hogy Tarja operaénekesnő, Anette pedig más képzettséggel rendelkezik. Szép hangszíne van, és... (2016.11.22. 10:28) Nightwish - Once (2004)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: A Lost In Forever hatalmasat szól. Nálam első hallásra átjött. :-) (2016.11.14. 20:51) Beyond The Black - Lost In Forever (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Mindenképpen. :) (2016.10.21. 14:34) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Figy L M 1 ideYEeeah: @**Valcsa**: Pedig a Rudán-korszakuk a legjobb. :) Ajánlom figyelmedbe ízlelgesd azt is. Megéri ráfordítani az időt, és majd rájössz hogy eddig mit hagytál ki. De még nem késő. :) (2016.10.21. 14:32) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • **Valcsa**: @FigyL.M. 1 ideYEeeah: Reméltem, hogy a "Hol van a szó"-t nem fogod kihagyni a linkelésből. :) A Rudán-korszakból ezt az egy dalukat ismerem, de ezt szeretem is. :) (2016.10.21. 00:14) Pokolgép - Metálbomba (2016)
  • Utolsó 20

Steve Harris - British Lion (2012)

**Valcsa** 2016.04.08. 16:56

steve_harris_british_lion_2012.jpgErre a lemezre egy barátom hívta fel a figyelmem: még évekkel ezelőtt mutatta róla a "The Lesson" c. dalt, amit én konkrétan imádtam, és már akkor meg is fogadtam, hogy sort kerítek a teljes albumra és mindenképpen írni is fogok róla a blogon is. Hát, ez még csak most következett el, az utóbbi hetekben elég gyakori vendég volt ez a korong a zenelejátszómban, úgyhogy ezer bocs és anyamedve, Ádám, hogy eddig húztam-halasztottam, de most végre beváltom... :)
Steve Harris neve biztosan sokaknak ismerősen cseng, nem véletlenül, ő ugyanis az Iron Maiden zenekar alapítója és basszusgitárosa. Eleinte nem csak a lemez, de maga a formáció is British Lion néven futott, amit még anno egyébként maga Steve Harris mentorált valamikor a '90-es években. Ahogyan ő nyilatkozott erről anno: "Az egész úgy indult, hogy Grahame Leslie gitáros odaadott nekem egy kazettányi dalt - és ez jól mutatja, hogy mindez milyen régen volt! (nevet) Az anyagot igazán jónak tartottam, úgyhogy azt mondtam, hogy megpróbálok segíteni a csapatának. Végül is menedzselni kezdtem őket, producerkedtem náluk, dalokat írtam velük, de mindezt olyan jól titkoltam, hogy még a bandából sem tudta mindenki. A lényeg, hogy végül a csapat földbe állt, én meg úgy gondoltam, hogy csak kéne kezdeni valamit a cuccal, mert a dalok annyira erősek." (hammerworld.hu) Az eredeti csapat végül szétszéledt, de Harris továbbra is tartotta a kapcsolatot az énekessel és a csapat egyik gitárosával, akik még néhány zenészt maguk köré gyűjtve ismét zenélni kezdtek, és egyfajta side projectként Harris vezényletével elkészítették ezt az albumot, ami aztán 2012. szeptember 24-én jelent meg.

Tagok:

Steve Harris (basszusgitár)
Richard Taylor (szólóvokál)
David Hawkins (gitár, billentyű - az 5.,6.,8. track kivételével)
Grahame Leslie (gitár - 5.,6.,8. trackben)
Barry Fitzgibbon (gitár - 5.,6.,8.)
Richard Cook (dobok - 1.,3.,7.)
Simon Dawson (dobok - 2.,4.,9.)
Ian Roberts (dobok - 5.,6.,8.)

Tracklist:

01. This Is My God
02. Lost Worlds
03. Karma Killer
04. Us Against the World
05. The Chosen Ones
06. A World Without Heaven
07. Judas
08. Eyes of the Young
09. These Are the Hands
10. The Lesson

Harris tökéletesen megfogalmazta, mikor azt állította a lemezről, hogy inkább mainstream rock ez az album, semmint metal, emellett vérbeli brit hangzású, nagyon '70-es évek "ízű" és jó értelemben vett "kereskedelmi" lemez lett ez. Nyilvánvalóan az Iron Maiden-nel össze sem lehet hasonlítani, semmilyen téren sem - és talán Harris is ebben látott némi izgalmat, hogy olyat csinálhat, amilyet nem szokott, olyan zenét játszhat, ami az "eredeti" tevékenységi körétől kívül esik. :) Elvégre ez most valóban egy hard rock projekt lett, szemben a Maiden heavy metal vonalával.
Viszont, ami a lemezt illeti, nem vagyok túlzottan elégedett... Az első és legfontosabb dolog, amit a "British Lion" kapcsán meg kell említenem, amitől nem tudtam szabadulni végig, és ami a legtöbbet rontotta a dolgokon számomra, hogy legtöbbször azt éreztem Taylor-on, hogy rohadtul erőlködik, hogy úgy szólaltassa meg a hangokat, ahogy kellene, de csak nem jön össze neki... :/ Egy ilyen volumenű vállalkozáshoz szerintem az ő hangja kevés, erőtlen (maga a hangszín teljesen rendben van, passzol, csak a dinamika hiányzik belőle, de nagyon...). Mintha csak valami demót hallgatnék, amire nagyjából ráénekelgette a dolgokat, egyfajta vázként, és hiányozna a kidolgozás... Fejhangon tolja végig, mintha félne kiengedni torokból a hangokat... A "Lost Worlds" és az "Us Against the World" c. dalokban tűnik ki talán leginkább ez... :/ Mindkettőt nagyon megszerettem, de utóbbi esetén a refrénben már-már komolyan hiányoltam a zenéből a vízcsobogást, mert maximum zuhany alatt dúdolászik így magában az ember, nem egy stúdiókorongon. Egy másik énekessel minden bizonnyal sokkal jobban működött volna ez a dolog, és talán a siker is nagyobb lett volna, mint így (és biztos vagyok benne, hogy az sem véletlen, hogy épp Harris neve díszeleg a borítón....)
Nos hát, nem vagyok egy Iron Maiden rajongó, eddig csak 1 lemezük került nálam terítékre, és igazán azért sem voltam odáig meg vissza - és most ezért a projektért sem lelkesedem különösebben (leginkább az előbb említettek miatt...). Nem mondom, hogy feltétlenül kihagyható lenne ez az album, mert nem az, lett néhány kedvencem erről is, úgyhogy nekem megérte meghallgatni. :) Próbálok eltekinteni az ének milyenségétől, és így azt mondhatom, hogy gyakorlatilag lett 3 (na jó, 4) olyan dal az albumról, amiért már megérte ezt a lemezt is sorra vennem. :)
Az egyik a "The Lesson", amit még évek távlatából is változatlanul imádok (és gyakorlatilag ez az egyetlen olyan dal a lemezről, amelyben úgy érzetem, hogy minden a helyén van, jól áll Taylornak a dal, erőlködés nélkül, tisztességesen végigénekli). Ha csak 1 dalt hallgatna meg valaki erről a korongról (és kedveli a lassú dalokat is), akkor ezt válassza.
A másik az "Us Against The World". Némi power a refrénbe, ének szempontból, és egyszerűen tökéletes lenne. Nyilván nem egy korszakalkotó dal, de én szeretem. A Lost Worlds-el szintén ez a bajom, a gitártémáját viszont nagyon bírom, úgyhogy megvett kilóra. :)
Amit pedig mindenképpen meg kell említenem még, az a "These Are the Hands", a dallama első hallásra megfogott, legyen bármily' sablonos vagy tucat... Szeretem. :)

Én ezúttal ezt fogom kiemelni, de ettől függetlenül továbbra is a The Lesson-t tartom a legjobban sikerült dalnak a lemezen. :)

Steve Harris - Us Against the World

 

10/7,5

Címkék: rock 2012 hard rock 7.5* [brit] |blog 2016| #Steve Harris# ¤EMI¤ ¤UME¤

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zenefuleimnek.blog.hu/api/trackback/id/tr638498936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Princze 2016.04.24. 09:49:49

Ugyan, nem az a lényeg, hogy feltétlenül szülessen róla írás, hanem hogy ha van kedved, meghallgasd, és ha tetszik is, az még hab a tortán. Taylort amúgy előszeretettel kritizálják, de én nem teljesen értek ezzel egyet, én elvagyok a hangjával. Én az album elejével nem vagyok kibékülve, de a 4. számtól kezdve mind piros! :) Talán az A World Without Heaven áll legközelebb a Maiden világához.

**Valcsa** · http://zenefuleimnek.blog.hu 2016.04.24. 09:58:05

@Princze: Szeretek mindent véleményezni, amit hallgatok, ez a blog egyfajta nyomonkövetés nekem is, hogy miket hallgattam, és hogy az mennyire tetszett, mert a későbbiekben is általában ez alapján térek vissza egy-egy albumhoz/előadóhoz. :) Alapból nem rajongok a Maiden-ért sem (bár még csak 1 lemezt hallgattam tőlük, szóval ez alapján még azért nem ítélkezem... :D) Meg hát tudod, hogy alapból inkább a hard rock az én világom, ez a formáció pedig egy fokkal közelebb is állt most hozzám épp emiatt, de az énekes hangja akkor is zavart, nem tudtam eltekinteni ettől... :(
süti beállítások módosítása